This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Problemet är att den måste ligga lääääänge i källaren. Nuvarande årgång 2013! Dax att ploppa 2024?Visa bifogad bild 9458
2006 Château Bouscassé Vieilles Vignes
Jord, pulvriga tanniner, mörka bär, läder, lakrits. Lite grov och stallig stil men i bra balans. Bra utdelning här, riktigt riktigt gott! Lite Alain Brumont måste man allt ha några flaskor av i källaren. Genuint och billigt!
Problemet är att den måste ligga lääääänge i källaren.
Problemet är att den måste ligga lääääänge i källaren. Nuvarande årgång 2013! Dax att ploppa 2024?
Att få till sin källare med drickmogna viner tar tyvärr rätt lång tid.
Visa bifogad bild 9458
2006 Château Bouscassé Vieilles Vignes
Jord, pulvriga tanniner, mörka bär, läder, lakrits. Lite grov och stallig stil men i bra balans. Bra utdelning här, riktigt riktigt gott! Lite Alain Brumont måste man allt ha några flaskor av i källaren. Genuint och billigt!
Som om ett behövde påminnas om....bahDet kan vara på sin plats att påminna om de tre faserna i en vinnörds liv:
1. Handla!
2. Vänta!
3. Glöm inte steg 2!
Hittar ofta marsipan/mandel/körsbär i italienska viner rent allmänt. Ämnet benzaldehyd är vanligt förekommande i både körsbär, mandel och marsipan rent kemiskt och doftar för sig själv distinkt bittermandel.Måste fråga, fler än jag som känner marsipan i dessa moderna över exade viner???
Det gör då inte jag, har faktiskt aldrig stött på det i någon utmärkande mängd vare sig i en Barolo, Chianti eller Brunello producerad i klassisk stil. Däremot mer än önskvärt förekommande i RP poäng k**a producenters alster, och än mer i viner från over there.Hittar ofta marsipan/mandel/körsbär i italienska viner rent allmänt. Ämnet benzaldehyd är vanligt förekommande i både körsbär, mandel och marsipan rent kemiskt och doftar för sig själv distinkt bittermandel.
Jag har svårt att hitta ett samband med varken modern vinmakning eller överextraktion, men älskar själv benzaldehyd och bittermandelkaraktär.
Jag har alltid tagit för givet att bittermandelsmaken kommer från cyanider, man lär sig något nytt varje dagHittar ofta marsipan/mandel/körsbär i italienska viner rent allmänt. Ämnet benzaldehyd är vanligt förekommande i både körsbär, mandel och marsipan rent kemiskt och doftar för sig själv distinkt bittermandel.
Jag har svårt att hitta ett samband med varken modern vinmakning eller överextraktion, men älskar själv benzaldehyd och bittermandelkaraktär.
Ja, då har du lärt dig något nytt. Cyanider låter giftigt, men ingår möjligen i just bittermandel dock tveksamt i vin. Vet dock inte om det är en aromatisk molekyl.Jag har alltid tagit för givet att bittermandelsmaken kommer från cyanider, man lär sig något nytt varje dag