This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Han har ju ändå 9 ha, så det är ingen pyttedomain direkt. Men ändock har jag endast lyckats nosa rätt på några få uddaflaskor. Mäkta irriterande...
Nåväl, tack för inlägget Omar.
Tyvärr: "keine versendung aus Schweden", jag har redan försökt. Men tack ändå!
Visa bifogad bild 17719
Ny druva testades ikväll.
2016 Tsikhelishvili Wines Jgia: Georgiska röda har inte direkt imponerat tidigare, särskilt inte de som lagrats på Kvevri. Förväntningarna var därför inte så höga - var beredd på något kvistigt med massor av tanniner, men så var inte alls fallet: doft av lingon, hallon, syren, kakaopulver och svart te. I smaken finns hallon, smultron, jordgubbar, choklad, kanel och lingon. Här finns också en charmig grön ton som är svår att placera tillsammans med en stenig mineralitet. Frukten är väldigt koncentrerad, men samtidigt lätt, utan att ha någon som helt tendens av överextraktion. Tanninerna är distinkta, men väl integrerade i frukten. Inga fat och det behövs inte heller. Någonstan mittemellan lätt ekad bourgogne och barbaresco.
@Carinasomm var ytterst skeptisk till att börja med, men alla fördomar kom skam. Det här var kanske inte årets bästa vin, men definitivt årets största upplevelse.
Tsikhelishvili har hundra rankor Jgia och producerar 200 buteljer årligen. Det finns tydligen en producent till med druvan, som verkar vara ännu mindre.
Ska ni dricka georgiskt rött så skippa Saperavi och satsa på Jgia.
Köpte hos Lobenberg, men det är slut för tillfället.Var finns vinet att uppbringa?
Lycka till!Jaja, jag ska försöka ligga på mina (by) flaskor tio år till.
Tack. Det kommer kräva mycket av mig!Lycka till!