Adamanko
Medlem
Kolla släppet den 24/4...Även jag provade den. Bra, men inte lika bra som Martini Alexander Valley. Vart tog den vägen, förresten?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kolla släppet den 24/4...Även jag provade den. Bra, men inte lika bra som Martini Alexander Valley. Vart tog den vägen, förresten?
Var köpte du denna?Visa bifogad bild 19416 Domaine Tempier Bandol 2015
Dofter av jordgubbar, hallon, stjälkar, gröna toner
Kraftig smak av röda bär, björnbär, stjälkar, mjuka tanniner, lite lakrits, fina svaga blommiga toner
På lilla Ego, de hade både 14 och 15Var köpte du denna?
Antal, årgång eller samtliga alternativ?På lilla Ego, de hade både 14 och 15
Den är spot on till färsbiffar med tzatziki.Visa bifogad bild 19421
2013 Domaine du Pégau Cuvée Réservée
Pegau är gott och 2013 är riktigt härlig nu. Vibrerande! Syror, tanniner, ”mineral” gör ett fantastiskt jobb och ger vinet en tydlig nerv och vitalitet. Detta ihop med den typiska Pegaukaraktären blir ju enastående gott en sketen onsdag i Coronatider. Kommer passa ypperligt till fruns färsbiffar och tzatziki.
Gott vin och god mat är ju sann glädje! Så gläd er! Det behöver vi.
Årgång, tog dock de sista 2 av 2015
Antal, årgång eller samtliga alternativ?
Återbesök till gårdagens Rhônare; mer zin-trigg än igår, pepparn har gett sig av och tog med sig stekflottet som resesällskap och lämnade därmed plats för björnbären, dock att den känns lite dämpad; bedömningen ”zin från Rhône” kvarstår. Munmässigt? Tja, lite Pez, beska och eldighet ändå. Mnja, lagring i oöppnat tillstånd verkar vara att föredra. Le Rouvre från samma producent presterar ju faktiskt väldigt mycket bättre för ungefär en hundring till. Eller är det Årgångsskuggan som figurerar som de skulle sagt i Sommarlovsmorgon?
Jag vill gärna ha nykrossad vitpeppar, rökt chark och blodgrapefrukt i min Crozes och det var det inget direkt överflöd av i Yann Chaves standard-Crozes.Intressant att läsa. Le Rouvre är ett av mina favoritviner. Köpte denna i en förhoppning av något liknande men av din beskrivning låter det inte som det. Får se om jag bryr mig om att lägga undan ett tag eller om jag poppar den i år jag med.
Du kanske har fel glas ?Jag vill gärna ha nykrossad vitpeppar, rökt chark och blodgrapefrukt i min Crozes och det var det inget direkt överflöd av i Yann Chaves standard-Crozes.
Det är inte helt omöjligt.Du kanske har fel glas ?