Näe, där fick man för att man var kaxig "provat 30 olika flaskor av D'arenberg"
visste inte ens att de gjorde pinot noir.
De olika vinerna som jag har provat några olika årgångar av i de flesta fallen är:
Röda:
Dead Arm (shiraz, den mest seriösa av rödvinerna jag provat)
The Footbolt (Shiraz, någonstans mellan Love Grass och Dead Arm i mjukhet och seriositet, men kanske inte min grej ändå - litet over the top Barossa Shiraz om jag minns rätt)
Love Grass (shiraz, ganska ointressant instegsvin)
The Custodian (Grenache, ganska stor och litet sötfruktig som min fru dock gillade så den hade vi hemma ett tag - lite som en "guilty pleasure" från min sida)
The Stump Jump (kanske den jag tänkte på när jag tänkte på överextraherad GSM-blend från D'Arenberg)
The Ironstone Pressings (litet bättre variant av Stump Jump, GSM)
The Coppermine Road (Cabernet Sauvignon som jag vill minnas att jag gillade helt ok och som vi hade när vi grillade ute i på somrarna, la den i coolern med is eftersom det kunde bli typ 30 grader varmt)
The Galvo Garage (bordeaux blend som jag inte minns så mycket av annat än att jag inte var så övertygad)
Vita:
The Last Ditch (Viognier och riktigt bra nya världen Viognier i generös men balanserad stil)
The Hermit Crab (Viognier och Marsanne, kostade typ USD 12 för femton tjugo år sedan och var ett av de första viner jag köpte och gillade. Rosor och marsipan var hur jag kom ihåg den. prövade igen för en sex-sju år sedan och var kanske inte lika bra som när jag först började dricka vin... eller så har man utvecklat sin smak... bang for the buck i alla fall)
The Money Spider (Roussanne, riktigt bra om man gillar generös och varmfruktig Roussanne)