Adamanko
Medlem
Dricker Cannonball-13 som jag lagrat i två år efter @Mattias Schyberg s recension en gång för många år sen och är helt betagen. Där är uppenbara toner av cabernet sauvignon och franc (svarta vinbär och grön paprika) men också choklad, tobak och vanilj. Helt jävla underbar i näsan och jag skulle kunna sitta och lukta på det här i timmar, dagar. Det här börjar som fantastiskt men börjar röra sig mot magiskt. Tänker att jag ska bara dricka halva men det här är så gott, och i ett underbart fönster, att jag inte är säker på att jag klarar det. Så jävla helt underbart välbalanserat efter nästan två års garderobslagring. 92-95.
Innan har jag testat Gravonia-09 och blivit brydd av dess klara sherrynoter. Mycket kvar i flaskan för en annan dag men jag misstänker att det här är nog inget jag kommer älska. Men jag försöker hålla mig öppen.
Efter det blev det Vigno Carignan-16 och det var riktigt bra. Underbar syra som bar upp vinet. Slånbär och sura inlagda körsbär om nu sånt finns. Lite kvar i flaskan men idag tycker jag det är ett solklart köp och 88-90.
Innan har jag testat Gravonia-09 och blivit brydd av dess klara sherrynoter. Mycket kvar i flaskan för en annan dag men jag misstänker att det här är nog inget jag kommer älska. Men jag försöker hålla mig öppen.
Efter det blev det Vigno Carignan-16 och det var riktigt bra. Underbar syra som bar upp vinet. Slånbär och sura inlagda körsbär om nu sånt finns. Lite kvar i flaskan men idag tycker jag det är ett solklart köp och 88-90.