This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jos,Jos skrev:Usseglio 07 igen för att kolla om jag hade rätt när jag trodde det var humör, munkänsla etc. som var optimalt förra ggn när den var så sjukt bra. Och jag hade rätt, - även om den är klart mycket bättre än 05 och 06.
Även nyfiken på hur Pagodes des Cos -98, som ligger och väntar, ska uppföra sig
Jag har ju faktiskt bara prövat ett fåtal så jag vet inte men de få jag druckit har som gemensam nämnare visat upp en imponerande drickvänlighet och en fin balans, - oavsett stil. Pure 07 till exempel är bara så jävla gött så man skiter i att analysera, - vilket för mig ofta är ett väldigt bra tecken. Usseglio likadant även om det ligger i lä mot föregående.chambertin skrev:Jos,
Du verkar ju tagit dig igenom en del CNDP -07r. Vad är ditt samlade intryck hittills ? Är årgången så bra som det sägs ? Jfrt med -01 och -05 t.ex ?
Låter betryggande !Jos skrev:Jag har ju faktiskt bara prövat ett fåtal så jag vet inte men de få jag druckit har som gemensam nämnare visat upp en imponerande drickvänlighet och en fin balans, - oavsett stil. Pure 07 till exempel är bara så jävla gött så man skiter i att analysera, - vilket för mig ofta är ett väldigt bra tecken. Usseglio likadant även om det ligger i lä mot föregående.
Det bådar gott för mina 4 flaskor Mesnillésime 2002.SUPRA skrev:Testade Guy Charlemagne (Mesnil-sur-Oger) 2000 igår. Ojoj! Vilken positiv överraskning, mycket gott och med en del mognadstoner.
RJs kommentar om producenten var mycket positiv och bådar gott inför framtiden. Tydligen är 2002 ännu bättre (och 1999).
SUPRA skrev:Testade Guy Charlemagne (Mesnil-sur-Oger) 2000 igår. Ojoj! Vilken positiv överraskning, mycket gott och med en del mognadstoner.
RJs kommentar om producenten var mycket positiv och bådar gott inför framtiden. Tydligen är 2002 ännu bättre (och 1999).
Canapéer med creme fraiche, löjrom och räkor. Sanslöst gott!
RJ "Som nyupphälld väldigt blyg och skygg. Dekantering eller lång luftning krävs även för att förlösa den knutna bytypiska smaken. Spännande intensitet och attack."
81/88 (2006)
Just nu finns 2002 inne. Årgången byttes till 2002 någon gång i våras. Då hade leverantören inte fått in så många men det kan ju ha ändrats. Det är Mouette www.mouette.se som har agenturen så dra ett mail till dem. Ulf brukar svara ganska snabbt.SUPRA skrev:Den har säkert mer att vinna på lagring.
Enligt RJ 81/88 (testat 2006).
Får ta tillbaka att jag inte gillar BdB, inte mig emot.
Har inte kollat, men finns Guy Charlemagne på beställningssortimentet i någon utsträckning?