This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Ettårig förlovningsdag idag och för några veckor sedan bad jag min fru att välja valfri champagne ur källaren för att fira. Hon valde Salon -88 och idag är det dags att korka upp den.
CH skrev:Och hur kändes det när hon valde just den flaskan?
Bra fru du verkar ha ;D upplagt för en riktigt stor champagne upplevelse ikväll. Grattis!Elvis skrev:Jag tänkte att "oj, om vi ska dricka Salon 88 på förlovningsdagen, vad ska vi då korka upp när vi ska fira vår bröllopsdag?..." :
Nejdå, jag ville att hon skulle välja något speciellt. Det är bra för då kan jag fortsätta att "skylla" på att alla mina champagneköp är till oss.
Lando skrev:2002 Palmer Millésime Brut igår, förvånande bra, men vad som var ännu mer förvånande var att min flickvän, som hittills har varit helnykterist, drack ett helt glas och tyckte om det!
Bubblaren skrev:Ikväll ska jag äntligen ge mig på Palmer 2002 och se om jag håller med er, känns den bra så kanske jag köper på mig ett par.
Skulle vara intressant med en provning av ett antal 2002 medans de finns kvar till hyfsade priser.
Lando skrev:Hur var den? Har för mig att bara Millésime finns kvar som 2002:a och BdBn har bytt till 2004 men kan ha fel.
2008? Den kan inte ha varit många sekunder på flaska...Bubblaren skrev:Hällde nyss upp en Côtes du Rhône från 2008 som var tvärsur, den befinner sig nu i avloppssystemet (inte i mitt alltså, utan i det kommunala systemet)! *ryser*
Bubblaren skrev:Hällde nyss upp en Côtes du Rhône från 2008 som var tvärsur, den befinner sig nu i avloppssystemet (inte i mitt alltså, utan i det kommunala systemet)! *ryser*
Rätt skev fördelning mellan butikerna om du frågar mig...Per Stade skrev:Var det den här?
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=
Hade tänkt prova eftersom den har fått bra omdöme på nätet
Konjären skrev:Amazone de Palmer NV Champagne; ganska mycket åt det jästiga, brödiga, gula plommon-hålllet. Dracks medan jag sprang fram och tillbaka mellan grill och kök och gavs aldrig någon större uppmärksamhet. I övrigt Trimbach CFE 2002 och Wachau Riesling Smaragd 1997; båda bra viner.
Per Stade skrev:Var det den här?
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... kStrangar=
Hade tänkt prova eftersom den har fått bra omdöme på nätet