This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug88 skrev:Har gått och tänkt på den i 2 månader nu...
Krug88 skrev:Imorgon blir det en flaska Krug 88!
Har gått och tänkt på den i 2 månader nu men nu jävlar ska den sänkas!
anders skrev:Va fan, var det en jeroboam!?!
Självklart rör jag inga av lådorna eller mag.Elvis skrev:Har du gått och tänkt på någon särskild flaska i din samling av Krug 88 av olika storlekar?
Vad spännande. Det kan ju ha hänt hur mycket som helst med utvecklingen på flaskorna under den tiden.Krug88 skrev:Självklart rör jag inga av lådorna eller mag.
För nöja mig med en av ströflaskorna som ligger och skräpar på Grappe.
Satan vad laddad jag är, det var säkert 4 månader sedan sist...
Ja verkligen, men var just förbi Grappe och då påminnde Emil mig om att vi drack en tillsammans för 6 veckor sedan!magnum skrev:Vad spännande. Det kan ju ha hänt hur mycket som helst med utvecklingen på flaskorna under den tiden.
Att du har kunnat hålla dig, starkt gjort! ;D
Var det Pegau från källaren eller har du varit förbi där ?Jos skrev:Måste även nämna Pegau Laurence 05 som är riktigt, riktigt bra. Den längre lagringen har bara gjort gott i jämförelse med Reservee -05.
Enkel ??? andra beskriver den som en prestige champagne från 65 åriga stockar med lågt uttag från ett ypperligt grand cru läge ;DKrug88 skrev:Igår kväll blev det en enkel Pierre Peters CS 99, helt ok men syran är fortfarande lite för tuff.
3 år kvar innan den lägger sig och frukten framträder lite bättre är min gissning...
Jo, men nu har ju hans stockar varit 65 år gamla de senaste 10 åren...magnum skrev:Enkel ??? andra beskriver dem som en prestige champagne från 65 åriga stockar med lågt uttag från ett ypperligt grand cru läge ;D
Hursomhelst. mina flaskor är mogna och klara att dricka!?!, Hos PP för några veckor sen tyckte han samma sak, han håller dessutom 00an som klart bättre!(02 kommer bli riktigt bra)
Hoppas du får trevligt ikväll med Krug 88an, utgår från att även nåt mer kommer att öppnas
chambertin skrev:Var det Pegau från källaren eller har du varit förbi där ?
Låter som en trevlig dag. Några andra bra domäner du hann med ?Jos skrev:Den provade vi tillsammans med Laurence(personen) nere i källaren direkt efter ett rejält fatprov Da Capo 07 så det togs väl iofs lite hänsyn till det men ändå ett bra vin.
Jo; http://www.finewines.se/http://www.fine ... php?t=8.15chambertin skrev:Låter som en trevlig dag. Några andra bra domäner du hann med ?
Krug88 skrev:2500kr? Vart finns det 05r för det priset?
Låter hemskt, men det var ett väldigt bra pris...