This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Haha, ja du kan behöva en kväll i all enkelhet efter veckans alla godsakerKrug88 skrev:Ikväll blir det en Selosse Initial deg 98 och en Leoville Poyferre 04 i all enkelhet.
Tror det var toppskick på flaskankrug88 skrev:Dompa 66, mycket äpple???
WTF, hade jag aldrig trott...
Tyckte den var helt ok nu, men är säker på att den blir bättre av att vänta några år tillSUPRA skrev:Har två sådana. (Femme -95)
Dricka "nu" eller "sen"?
Mycket trevligt! ;DKrug88 skrev:Ikväll körde några av oss en spontanare på Grappe, från forumet var vi (förutom mig) Mesnil, Elvis, Shorepower och Andreas.
En riktigt härlig kille som är importör joinade oss...
Vi tog inga anteckningar utan njöt bara och noterade flaskorna:
Bollinger RD 96
Delamotte 85 magnum
Fuling - Cremant de Bourgogne, Caves de Bailly 92(vi plockade icke Champagne, men rätt ok ändå...)
Diebolt Vallois Fleur de Passion 96
Henriot - Rose Noir, NV från 70-talet(inte rosé, utan ren pinot och vit)
Pol Roger Sir Winston Churchill 85
Henriot Enchantaleur 88
Bollinger NV (70-talet)
Ayala Perle d´Jarla(?)Nature 02
Roederer Cristal 79
Veuve Clicquot La Grand Dame 90
Salon 95
Perrier Jouet NV(70-tal magnum)
De som var mest värda att nämna bland många var: Henriot Rose Noir, Winston 85, Cristal 79, La Grand Dame 90, Salon 95 och PJ NV 70-tal.
Alla de var magiska, andra var grymma men inte på den nivån... :'(
Det var otroligt mycket mint och choklad i Grand Damen.Skumpatorsk skrev:Mycket trevligt! ;D
Har bara druckit Enchantaleur -88 och Grand Dame -90 på listan, men tycker Grand Dame -90 är lite unik med sin lussebulle/saffran smak
Krug88 skrev:Det var otroligt mycket mint och choklad i Grand Damen.
Rätt mycket flaskvariation på dem tycker jag.
Lät som en minst sagt rätt grym champagnekväll.Krug88 skrev:Ikväll körde några av oss en spontanare på Grappe, från forumet var vi (förutom mig) Mesnil, Elvis, Shorepower och Andreas.
En riktigt härlig kille som är importör joinade oss...
Vi tog inga anteckningar utan njöt bara och noterade flaskorna:
Bollinger RD 96
Delamotte 85 magnum
Fuling - Cremant de Bourgogne, Caves de Bailly 92(vi plockade icke Champagne, men rätt ok ändå...)
Diebolt Vallois Fleur de Passion 96
Henriot - Rose Noir, NV från 70-talet(inte rosé, utan ren pinot och vit)
Pol Roger Sir Winston Churchill 85
Henriot Enchantaleur 88
Bollinger NV (70-talet)
Ayala Perle d´Jarla(?)Nature 02
Roederer Cristal 79
Veuve Clicquot La Grand Dame 90
Salon 95
Perrier Jouet NV(70-tal magnum)
De som var mest värda att nämna bland många var: Henriot Rose Noir, Winston 85, Cristal 79, La Grand Dame 90, Salon 95 och PJ NV 70-tal.
Alla de var magiska, andra var grymma men inte på den nivån... :'(
magnum skrev:Haha, ja du kan behöva en kväll i all enkelhet efter veckans alla godsaker
Igår, Bollinger 1999, grym Pinot doft(nån tyckte det doftade Bouzy)det var också det bästa med denna Champagne tycker den är lite för tunn i slutet. Klart bra Champagne men inte vad man förväntar sig av Bollinger. Nån som provat på magnum?
CH skrev:Jag testade den på magnum för ca ½år sedan och den är överlägset bättre på magnum än vanlig flaska (någon jag och v_skogh bekräftade ikväll)
Vi skulle förövrigt ta det ganska lugnt och testade en Bollinger GA -99 mot en Henriot Enchanteleurs -88 ikväll tillsammans med en skagentoast toppad med lite löjrom och Henriot gifte sig fullständigt med vår lilla förrätt medans Bollingern var sluten som en mormon men likt en kväll på krogen så gav Bollyn med sig efter några timmar och blev underbart tillgänglig. Skulle dock inte rekomendera någon att öppna den på några år eftersom den var lite bråkig och ska man köpa så är det enbart magnum som gäller!!!!
Pinsamt nyktra tyckte vi att det borde öppnas mera flaskor så v_skogh plockade fram en Selosse Brut deggad troligtvis runt 97 och jag kontrade med en Krug -88 och vad ska man säga därefter? Båda var sagolika men efter ett målfoto tyckte vi att Selossen var kvällens vinnare eftersom Krugen gav oss det stora fingret och tydligt visade att "jag är snygg nu men det blir så mycket bättre om 10år när jag verkligen vet hur man suger k**"
Om mitt omdöme är någon form av lågvatten märke så borde ni se mina anteckningar för de borde ge mig livstid om FI hade makten.
Men nu har inte Fi makten så vi vill se dina anteckningar
Skumpatorsk skrev:Tyckte den var helt ok nu, men är säker på att den blir bättre av att vänta några år till
1CRU skrev:Men nu har inte Fi makten så vi vill se dina anteckningar
v_skogh skrev:Jag hoppas att IFE vinner allsvenskan
CH skrev:Och jag hoppas du ramlar i trappan imorgon!