This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Blaffan skrev:Mont Redon 05 är ett bra straff.
Vill du pina dig rejält så kan du ju
testa en flaska Rotari rose som
jag utser som ett av de sämsta
Mousserande vinerna på planeten.
Några associationer:
lingon, urin, spya, tåsvett, karamell
Blaffan skrev:Vill du pina dig rejält så kan du ju
testa en flaska Rotari rose som
jag utser som ett av de sämsta
Mousserande vinerna på planeten.
Några associationer:
lingon, urin, spya, tåsvett, karamell
FdP 2004 är rätt ung...Krug88 skrev:Imorgon skulle det kunna bli lite intressant verkar det som.
Diebolt Fleur du Passion 04 mot Polle BdB 96
Hörde att den var öppnare än 02:an.kayaker skrev:FdP 2004 är rätt ung...
...är den ens släppt?
Krug88 skrev:Ikväll blev det några trevliga flaskor bland vänner och personalen på Grappe(också goda vänner såklart...):
Pol Roger BdB 96 - lätt metallisk och stenig på näsan för tillfället...
Frukten och komplexiteten fanns dold bakom slutenheten någonstans, men visade sig aldrig på riktigt.
Pol Roger BdB 88 - märklig...Oxiderad direkt! Kort eftersmak och inte i balans under hela kvällen. Tråkigt, trodde mer om den flaskan...
Diebolt Fleur du Passion 04 - DÄR VAKNADE JAG!!!
Krutrök, komplexitet och forza var vad vi behövde efter de första anonyma flaskorna! Alldeles, alldeles för ung såklart. Men kul...
Ch Margaux 96 - elegant dock sluten - de första 2 timmarna...
Sedan drog förvandligen igång...stall, läder, tobak, bläck, blyerts och djurhud. Skön men väldigt otypisk "Margaux". För mig mer Pauillac, för andra mer St Julien...
Efter 4 timmar blev det WOTN för alla!!! Galet häftig...
Ch Margaux 03 - öppnade sjukt starkt!!! Packad med frukt och rostat sidfläsk, fantastiskt öppen och härlig näsa!
Efter 2 timmar slöt den sig och kom aldrig riktigt tillbaka tyvärr, kul vin dock!
Selosse 90 - Höll på att bryta ihop.............................................................
Aldrig upplevt den så ung och fräsch någonsin. Komplex, sagolika mognadstoner, mineral, flinta, packad med frukt, koncentration, elegans - u name it...
Så sjukt äckligt bra!!! Och kul såklart, tack så mycket för den flaskan min vän!
Taittinger Comtes de Champagne 95(gammal etikett, första deg.) - kork...
Dom Perignon 96 - Visst, den var Dompig och elegant men gav mig faktiskt inte så mycket helt ärligt...
De andra verkade få en helt annan upplevelse än jag, de gick igång på den på allvar.
Kul att några flippade då det var min flaska ;D
Resten av kvällen var lite suddig på redovisningsfronten... men där ingick Fleur du Passion 00, Launois SC 99, Pol Roger 99, Tysk riesling från 96, nån vit Rhone, Maury från 1937, Cristal 00 och som en helt naturlig avslutning på en skön kväll - Krug 88 såklart!!! Tårarna var inte långt borta...
Har säkert glömt något fantastiskt, ursäkta för det...
Krug88 skrev:Ikväll blev det några trevliga flaskor bland vänner och personalen på Grappe(också goda vänner såklart...):
Pol Roger BdB 96 - lätt metallisk och stenig på näsan för tillfället...
Frukten och komplexiteten fanns dold bakom slutenheten någonstans, men visade sig aldrig på riktigt.
Pol Roger BdB 88 - märklig...Oxiderad direkt! Kort eftersmak och inte i balans under hela kvällen. Tråkigt, trodde mer om den flaskan...
Diebolt Fleur du Passion 04 - DÄR VAKNADE JAG!!!
Krutrök, komplexitet och forza var vad vi behövde efter de första anonyma flaskorna! Alldeles, alldeles för ung såklart. Men kul...
Ch Margaux 96 - elegant dock sluten - de första 2 timmarna...
Sedan drog förvandligen igång...stall, läder, tobak, bläck, blyerts och djurhud. Skön men väldigt otypisk "Margaux". För mig mer Pauillac, för andra mer St Julien...
Efter 4 timmar blev det WOTN för alla!!! Galet häftig...
Ch Margaux 03 - öppnade sjukt starkt!!! Packad med frukt och rostat sidfläsk, fantastiskt öppen och härlig näsa!
Efter 2 timmar slöt den sig och kom aldrig riktigt tillbaka tyvärr, kul vin dock!
Selosse 90 - Höll på att bryta ihop.............................................................
Aldrig upplevt den så ung och fräsch någonsin. Komplex, sagolika mognadstoner, mineral, flinta, packad med frukt, koncentration, elegans - u name it...
Så sjukt äckligt bra!!! Och kul såklart, tack så mycket för den flaskan min vän!
Taittinger Comtes de Champagne 95(gammal etikett, första deg.) - kork...
Dom Perignon 96 - Visst, den var Dompig och elegant men gav mig faktiskt inte så mycket helt ärligt...
De andra verkade få en helt annan upplevelse än jag, de gick igång på den på allvar.
Kul att några flippade då det var min flaska ;D
Resten av kvällen var lite suddig på redovisningsfronten... men där ingick Fleur du Passion 00, Launois SC 99, Pol Roger 99, Tysk riesling från 96, nån vit Rhone, Maury från 1937, Cristal 00 och som en helt naturlig avslutning på en skön kväll - Krug 88 såklart!!! Tårarna var inte långt borta...
Har säkert glömt något fantastiskt, ursäkta för det...
Keen skrev:...och där fick man för att man gick hem lite för tidigt! Cristal 00 och Krug 88!!!! Fan!!! ;D
Jos skrev:Kul att man missade Krug -88...
Krug88 skrev:Ikväll blev det några trevliga flaskor bland vänner och personalen på Grappe(också goda vänner såklart...