SV: Idag dricker vi
Selosse Rosé deg April 09
Börjar bli lite mer harmoniskt men i jämförelse med den 06 jag drack för inte så länge sedan så har den en lång väg att gå. Som alla Selosse ett vin med attityd, Doften är lång och komplax men smaken är fortsatt lite obalanserad, Känns inte riktigt som "mellansegmentet" finns på plats, intial attack i munnen, sedan inget följt av lite beska toner.Mognadsötma kommer göra underverk med vinet tror jag. Denna flaska tappade moussen väldigt fort, inget som störde i smaken
Jaquesson 732 deg 4e kvartalet 2007
Min sista flaska, Vunnit mycket på att ligga något extra år, mycket mineraler, lite brödighet , honung och lätt sötma. Perfekt på bryggan. Kan ligga ett antal år till och kommer utvecklas postivt men inte alls fel att dricka nu.
Saint Gall BdB 2002
Mineral, citrus och antydan till lite mognadstoner. Vinet har blivet mer balanserat , syran lite mindre framträdande och mognadstendenser har kommit de senaste året. 1-2 år till så kommer vinet att vara på topp. bra men inget stort vin
Ayala 1999
Nja, inget att springa benen av sig för. Ayala har en bit att gå om de vill leva upp till sin ambition att konkurrera med andra hus i Aÿ. Bra brödighet i doften med lite antydan till mineralitet. Som många 99or gummitoner. Ganska kort eftersmak. Ett ok vin, inte mycket mer. Kommer nog inte utvvecklas allt för mycket.