This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bubblaren skrev:Sedan blev det Selosse Initial (deg i våras)
Elvis skrev:Hur var den?
Per Stade skrev:"My tastes are simple: I am easily satisfied with the best."
— Winston S. Churchill
Min hustru och jag är enkla människor. Vi äter gärna enkel mat
utan sådana där moderna påfund som geléer, skum och puréer.
Ikväll blev det en enkelt smörstekt marulk med saffransdoftande
vinsås och sparrispotatis. Till det drack vi en Comtes de Champagne
1999. Typisk BdB med frisk ungdomlig syra och bra balans.
Jag var lite orolig för att saffranet skulle ta död på champagnen
men det visade sig att de gifte sig utomordentligt bra.
Länge sedan jag åt något så gott, slog nästan förra veckans hummer.
Som efterrätt en liten bit äppelkaka med en fantastisk vaniljsås, bägge
från Kopparlundens bageri.
Per Stade skrev:Ikväll blev det en enkelt smörstekt marulk med saffransdoftande vinsås och sparrispotatis. Till det drack vi en Comtes de Champagne 1999. Typisk BdB med frisk ungdomlig syra och bra balans.
Elvis skrev:Härligt. Du upplevde inte Comtes 1999:an som sluten?
Själv tycker jag att både den och Winston Churchill 1999
är betydligt mer slutna än sina ett år äldre syskon.
Per Stade skrev:Fan Elvis, jag njöt av en fantastisk middag och provade inte vin.
Det är jag inte kompetent till.
CH skrev:Bernard Hatte Tradition i fredags och jag tror jag drack M&C brut i lördags. Vet inte säkert men såg en tom flaska på bordet i söndags och med den huvudvärken jag hade så verkar det rimligt att jag drack den.
chambertin skrev:I går anklever, toast, fikonmarmelad och havssalt. Till det 1998 Château Suduiraut. Sudden var fortfarande i sin linda med härlig botrytis- och fatton mot en tät mur av aprikos och pomerans. Ovanligt livlig syra i smaken och en längd i eftersmaken som bara bra Sauternes kan åstadkomma. Till min stora glädje så börjar 11-åringen få smak på anklever. <klipp>
Elvis skrev:Drack du en Moët hemma? Hur kom den dit?
sunqan skrev:den är väl 12 ??? ??? ???
Elvis skrev:Min första tanke var också att "11-åringen" syftade på ett vin , men det syftar nog på en son/dotter.
chambertin skrev:Alldeles riktigt Elvis. Det var min yngste son som tog för sig av anklevern.
Den tanken har ju slagit mig flera gånger så jag har lagt undan lite Armand Rousseau 99r och några Climens -99 till honom som han skall få dricka med mig när den tiden kommer ;D.Per Stade skrev:När han blir vuxen, och med osviklig säkerhet väljer det
dyraste vinet, så kommer du att slå dig för pannan och säga:
"Vad har jag gjort?"