This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har ju annat att dricka också. Dessutom är jag purritan och dricker bara 6 ggr i veckan.och det var ju 180 dagar, så många har du väl inte samt det går väl att den ligger lite till. Det här med utveckling av viner är inte helt lätt
Det var fint sagt, ser jag fram emot, hos dig eller mig?Som en sann gentleman erbjuder jag mig att hjälpa dig när helst det passar.
Auktion verkar vara så dåligt betalt, enl en annan tråd.drick det du hinner till nästa "dryckesauktion"?
bjud?
alternativen är oändliga
Bubblaren skrev:Har ju annat att dricka också. Dessutom är jag purritan och dricker bara 6 ggr i veckan.
Bubblaren skrev:Det var fint sagt, ser jag fram emot, hos dig eller mig?
Elvis skrev:Skulle egentligen gått på en Selossemiddag igår och druckit en massa spännande (shorepower kommer säkert snart att berätta om allt fantastiskt de drack) men min son ville annorlunda. I stället tröstade jag och min fru oss med hummer och en halvflaska NV Billecart-Salmon. Nu är förrådet av halvflaskor slut igen...
CH skrev:Dom Perignon -02
Salon -95
Bollinger GA -99
Veuve Clicout NV från -72
Gosset Celebris BdB
Belle Epoque -69
Catena Zapata -04
Leoville Poyferre -95
Speri Amarone -69
Bouchard Finlayson Tete de Cuvee -03
Max Ferd Richter Brauneberger Juffer-Sonnenuhr -85
Walter Hansen Russian River Pinot Noir -06
Trevlig kväll där det var svårt att ranka någon klar vinnare. Inledde kvällen med en Raul Collet NV som inte riktigt hör hemma på listan. Förvånansvärt bra för sitt pris men knappast något jag kommer köpa till mig själv.
CH skrev:Dom Perignon -02
Salon -95
Bollinger GA -99
Veuve Clicout NV från -72
Gosset Celebris BdB
Belle Epoque -69
Catena Zapata -04
Leoville Poyferre -95
Speri Amarone -69
Bouchard Finlayson Tete de Cuvee -03
Max Ferd Richter Brauneberger Juffer-Sonnenuhr -85
Walter Hansen Russian River Pinot Noir -06
Trevlig kväll där det var svårt att ranka någon klar vinnare. Inledde kvällen med en Raul Collet NV som inte riktigt hör hemma på listan. Förvånansvärt bra för sitt pris men knappast något jag kommer köpa till mig själv.
maxistockholm2 skrev:Billecart Salmon NF -96. Hade förväntat mig en kraftig syra men...möts av en ganska välbalanserad men faktiskt lite tråkig champagne. Visst, en riktigt härlig doft av torkad frukt och mjuk (ej syra) citrus, men smaken känns ändå bara "plain", vanlig "standard-champagne". Behövs mer lagring eller rätt mat till, eller är det bara jag som inte begriper mig på den? Ska sägas att den BS BdB -96 som jag provade för drygt ett år sedan var rena käftsmällen, otroligt kraftfull och levande, ren, helt fantastisk och unik... Billecart Salmon förblir en favorit, trots allt.
NonPlusUltra skrev:Ja... NF-96 är förvisso mindre syra-dominerad - och på papperet lite mer drickfärdig - än BdB:n, men jag skulle kanske inte gå så långt som att beskriva den som "plain" och "standard-champagne"... Själv föredrar jag dock definitivt BdB:n - jag gillar helt enkelt stilen och är förtjust i den där sylvassa, knappt tyglade syran, och det låter som om detsamma gäller dig...
Du verkar vara i Bordeaux-mod på sistone.Jos skrev:La Grave A Pomerol -98, aaahhh... vilken sniff!
Ja det är ju gott!!chambertin skrev:Du verkar vara i Bordeaux-mod på sistone.
Hur var resten av Pomerolen ? lika bra som sniffen ?