Kul att du också gillar FdP 04, håller helt med dig om att den är bra att dricka nu. Tror ändå vi måste ge nån flaska lite möjlighet till full mognad
Igår, Belle Epoque 1982 magnum. Fick bråttom och ta fram denna då jag upptäckte läckage runt korken samt låg nivå. Tidigare magnum har varit bra men inte storslagna. Så förhväntningarna var lågt ställda, dax för öppning, korken går av
Ännu lägre förväntningar
. Korkskruv, korken kommer ur med en rejäl POPP!
Häller upp tydlig mousse, bra fart på bubblorna
Fantastisk doft exotisk, kaffe, mognad ;D smaken är dock lite hård och platt med unga syror, mix av mogen och ung! vi dricker ett glas och sparar resten. Sugen på nåt mera som är moget, Domaine de Chevalier 1983 dubbeldekanterad, ahh
mogen Graves kanske lite "over the hill" dock en härlig doft av mörka bär och jordkällare, för sin ålder sitter vinet ihop riktigt bra , inte stort men riktigt trevligt. Luftad Belle Epoque NU börjar det likna nåt stor oljigkropp, exotiska frukter, nougat, enorm smakrikdom och lång komplex smak med en upplyftande beska från söt citron. Mogen men fortfarande viril skulle kunna lagras många år till.SUPER ;D ;D ;D
Shorepower, drack en 85a på magnum för ett år sen mitt minne säger mig att den var ännu bättre än kvällens 82a. Hoppas det är en TippTopp flaska du har i källaren.