This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Dom fanns på SS dom också såg jag.baum skrev:Det var det första vinet jag druckit från Emilio Moro, och det var en väldigt trevlig bekantskap.
Skulle gärna prova deras toppviner, några förslag vars man skulle kunna hitta dom?
Elvis skrev:En trevlig start på höstens provningssäsong:
Thierry Perrion Cuvée Maurice
Deutz bdb 1996
Cristal Rosé 1995
Krug Clos de Mesnil 1985
Jag är fortfarande helt tagen. Cristal Rosén var helt fantastisk, vilken kraft, och sedan kom en mycket ung Clos de Mesnil som kan vara den bästa champagne jag smakat. Dessutom var vi bara tre så vi kunde dricka rejäla klunkar av de här mästerverken. Underbart!
Bättre än ärtsoppa och punch i alla fall !Elvis skrev:En trevlig start på höstens provningssäsong:
Thierry Perrion Cuvée Maurice
Deutz bdb 1996
Cristal Rosé 1995
Krug Clos de Mesnil 1985
Jag är fortfarande helt tagen. Cristal Rosén var helt fantastisk, vilken kraft, och sedan kom en mycket ung Clos de Mesnil som kan vara den bästa champagne jag smakat. Dessutom var vi bara tre så vi kunde dricka rejäla klunkar av de här mästerverken. Underbart!
Anders Landström skrev:Uppskattade speciellt de trevliga MMSen. Så här i efterhand är jag väldigt nöjd (inte) att jag var tvungen att jobb. Kul med vinerna. Att CdM verkar kunna leva hur länge som helst vet vi ju. Det intressanta är att stockarna är fortfarande väldigt unga. Ska bli intressant att se hur exempelvis 2002 är om en 20 år eller så
CH skrev:Du fick en inbjudan i alla fall, jag fick bara MMSen.
Elvis skrev:Cristal Rosé 1995
Krug Clos de Mesnil 1985
Så trevligt att det inte upprepades! 8)Andreas skrev:Med tanke på hur vital denna CdM 85:a var så öppnar jag nog inte en till på länge. Det känns som om mycket extra tid och noggrannhet läggs ned på detta och det gör att de håller hur länge som helst. Druckit många vanliga Krug vintage 85r som varit trötta, men aldrig en trött CdM. 90:an i London för ett par veckor sedan som var stendöd är enda undantaget.
Dyr? eller blev du bjudenKrug88 skrev:For att fira sa avnjot jag just en 93:a i Nha Trang...
Helt magiskt!