This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Snyggt! Kör du dem på grillen från början till slut? Å isåfall - vilken grill
Tack.Snyggt! Kör du dem på grillen från början till slut? Å isåfall - vilken grill
Jag har bara kört typ 30h Sous Vide med avslut på grill och det blev galet bra!
Nu snackar vi pizzaugn.
Nu snackar vi pizzaugn.
Jag har hittills kört pizza-insatsen i min GMG Pelletsgrill men slög till på en Gozney Roccbox på Black Friday.
Var sjukt sugen på deras Dome men den är lite omotiverat stor/långsam för mina behov just nu. Har testat att vedelda en sån en gång och det gick inte bra så jag håller mig på det enklare spåret
Ser och låter otroligt gott ut.Nyårsförrätt:
Eclair fylld med gåslevermousse, med fikon- och armagnacgelé, balsamico- och körsbärsreduktion och syltlök.
Djupt imponerad.
Lyckades posta bilderna från mobilen innan jag la in nån text så det blev en lite spartansk postDjupt imponerad.
Nu får du berätta hur du lagar också !
30 minuter kör jag, men sen får skalen ligga och dra i fonden ett par timmar innan allt silas av.Varför kokar ni hummerskalen så kort tid? Minst en timme skulle jag säga. En del kör ju över natten, men tycker själv att det blir lite för kraftig extrahering.
Sen gärna köra grönsakerna i mixen och tillbaka i grytan med hummerfonden (minus skalen naturligtvis), lite kycklingfond, grädde och man har en bra bisque.