This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Salt/söt á la Schweden!Surströmming lagrad 3 år mandelpotatis,smör,rödlök, knäckebröd.
Och Willi schaefer graacher domprobst riesling spätlese 2016
Till det.
Helt fantastiskt
Den är värd att ta efter!Pizza med Confit de Canard, gula kantareller, taleggio or provolone med lite La Tartufata
Väl värd att testa - som en uppgraderad kebabpizzaDen är värd att ta efter!
Riktigt Nice kombination !Visa bifogad bild 26690
Råbiff på innanlår från 9-årig Simmenthal, med syrlig majo, vällagrad balsamvinäger, hemodlad silverlök, friterad kapris och toppad med riven ankleverterrine (från @KockJohan ) samt med saltbakade gulbetor. Mycket nöjd med kompositionen. Comtes Audoin de Dampierre Brut Grand Vintage 2002 till. Fin mognad men har flera år kvar tror jag.
Visa bifogad bild 26691
Tårta med hasselnötsbotten, kaffepannacotta, smörkola och chokladdragerade kaffebönor. Även här mycket nöjd med kompositionen, bra smakkombos och med bra balans mellan komponenterna. Ruffino Vin Santo till, direkt från bolagshyllan. Inte alls dum kombo!
Första pizzan på stålet.6 mm. pizzastål för 599 inkl. spade.
Räkenskapsåret verkar ha gått braFirat Nyår (räkenskapsåret) och catchup med en god vän.
Improviserad kaviarmacka eftersom han tog med sig en spontanburk Oscetra.
Visa bifogad bild 26637
En av mina bättre iterationer av Lobster Roll.
Lättrökt mayo, blekselleri och plockad färdigkokt hummer och några droppar citron.
Körde smöret ganska hårt tillsammans med hummerskalen till en hummer-beurre-noisette som både fick gå i röran men också för att steka brödet.
Mycket lyckat!
Allt i en Martins Hoagie Roll från frysen. Synd att företaget bakom så bra bröd har så sunkiga värderingar bara.
Tror det är dags att börja leta alternativ - "vote with your wallet".
Visa bifogad bild 26639
Pizza med Confit de Canard, gula kantareller, taleggio or provolone med lite La Tartufata
Visa bifogad bild 26638
Parallelldrack Andre Jacquart BdB -08 och Krug 20me Rose till caviar och Lobster roll
AJ var såklart ung men öppnade upp fint efter nån timme.
Krug.. alltså jag vet inte... gott såklart men jag hade förväntat mig mer. Som så ofta med prestige-roséer
En aningen sval Vina Tondonia 06 till pizzan satt som en smäck!
Ser himmelskt gott ut !Visa bifogad bild 26788
En redig skiva Entrecote som först fick gå low and slow och sen yta över hett kol. Avslutades efter tranchering men att pressa över lite grillad citron och riva över lite av @KockJohan 's eminenta ankleverterrine. Hemvevad bea med massor av dragon och körvel samt friterade pommes (Har jag sagt att jag älskar min Breville ControlFreak?) med ett omotiverat överdrivet pretto kyckling och rosmarinsalt där jag mixade rosmarin, salt och rostad kycklingskinn. Bättre i teorin än i praktiken.
Visa bifogad bild 26789
Sköljdes ned med Heitz CS 2012 som jag upplevde som lite tam. (se vintråden).
Utanför bild
Föråkare med Bouqarones och lantbröd med ett glas Fino en Rama.
Dessert med romkaramelliserad rabarber med limezest, hackade marconiamandlar och Nakata Kodawari Umeboshi (allt jag kan utläsa på etiketten eftersom allt annat är på Kanji).
Du eftersom du är i denna tråd.Vem orkar tänka på mat i den här värmen...
Ser gott ut. Hija de Sanchez i Köpenhamn har en otrolig pastor. Kul med lite mat man själv aldrig lagar.Väldigt dåligt med vinvänlig mat på sistone i värmen men desto mer andra experiment för ölvänlig mat.
Tacos el Pastor på grillen (enl recept från Serious Eats).
Visa bifogad bild 26880 Visa bifogad bild 26883
Tror jag var aningen off med marinaden (för torr chili) men helt ok som ett första försök
Tillräckligt för att jag har en bättre hållare på ingång (ovanstående hölls på plats med blompinnar) så det ska göras en ny variant i helgen med högre salthalt och längre tid i marinad..
Cuban Sandwich
Det här receptet har jag jobbat/tweakat länge (sen filmen Chef släpptes) och nu börjar det äntligen landa. Ordentlig tid i både rimlag och marinad hjälper.
Att reducera överbliven marinad och blanda med Yellow Mustard + Dijon för att få bättre drag i smakerna samt att köra en blandning av Gruyere och Emmenthaler var en gamechanger!
Att göra egen dill pickle skadade inte!
Cuban Bread får man ju inte tag i på nåt enkelt sätt och en vacker dag ska jag baka eget. I väntan på det har jag landat i att klassisk källarfranska är det absolut bästa alternativet.Visa bifogad bild 26881Visa bifogad bild 26882
Visa bifogad bild 26885Visa bifogad bild 26884
Jag hittade en hyfsat mager bit karre och blandade in ett hekto bacon när jag byggde spettet. I receptet nämndes det fläskkotlett och betydligt mycket mer bacon men jag tyckte karren funkade fint.Du eftersom du är i denna tråd.
Ser gott ut. Hija de Sanchez i Köpenhamn har en otrolig pastor. Kul med lite mat man själv aldrig lagar.
Vad körde du för kött på spettet, karré?