Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kommentarer till krönikor [i olika medier]

Vino fino

Medlem
Detta har ju inte jättemycket med vin att göra men delar den här artikeln för att jag verkligen känner igen mig att det är så här livet som småbarnsförälder brukar se ut.
Särskilt att man om söndagen "åker till Bauhaus och köper nån skruv" när man hämtat sig från lyxig sovmorgon, långfrukost och havsbad på den privata stranden. Har faktiskt inte känt igen mig så mycket i en artikel sedan "Nina och Eriks vindsvåning" trendade i flödet.

Letar förtvivlat i artiklarna efter någon sorts indikation på att jag har att göra med en avancerad form av ironi som jag inte förstår men inser dessvärre att det nog snarare handlar om en skribent som totalt tappat självdistansen och samtidigt försöker få in så mycket produktplacering som möjligt i varje mening.

I vintidningarna har det ju varit tydligt länge att det ofta handlar om att lyfta fram producenter som köper reklam istället för att oberoende beskriva viner men nu verkar det som att de gamla dagstidningarna hakat på och försöker kränga konserverad gröt mellan raderna i deras artiklar, om än inte på förstasidorna utan på mer avskild livsstilsplats men ändå.
Bra lästips! Skrattade och blev fascinerad. Oavsett om man får betalt för produktplaceringen är det fascinerande att man frivilligt ger sitt namn och ansikte på en livsskildring som man egentligen borde skämmas för. När man ligger där på dödsbädden och tänker tillbaka på de stora ögonblicken... skruven på Bauhaus och den färskpressade Martinin...

För den som blir bestört/fascinerad/road av hur fantastiskt ytligt ett mänskligt liv kan vara vill jag gärna rekommendera American Psycho. Som ju handlar exakt om det som står i artiklarna ovan, fast draget till den yttersta konsekvensen.

Håkan

Medlem
Kommer hem och inser att vi glömt att ge barnen lunch. Brer några mackor och hittar varsin glass åt dem i frysen. De får tillåtelse att äta ute i kojan.

Det är ju ett sätt att få tid över...
Tycker de har lite dålig pli på ungarna. De skulle självklart ha överraskat föräldrarna med färdig brunch när de kom hem.

gece

Man vänjer sig.
Detta har ju inte jättemycket med vin att göra men delar den här artikeln för att jag verkligen känner igen mig att det är så här livet som småbarnsförälder brukar se ut.
Särskilt att man om söndagen "åker till Bauhaus och köper nån skruv" när man hämtat sig från lyxig sovmorgon, långfrukost och havsbad på den privata stranden. Har faktiskt inte känt igen mig så mycket i en artikel sedan "Nina och Eriks vindsvåning" trendade i flödet.

Letar förtvivlat i artiklarna efter någon sorts indikation på att jag har att göra med en avancerad form av ironi som jag inte förstår men inser dessvärre att det nog snarare handlar om en skribent som totalt tappat självdistansen och samtidigt försöker få in så mycket produktplacering som möjligt i varje mening.

I vintidningarna har det ju varit tydligt länge att det ofta handlar om att lyfta fram producenter som köper reklam istället för att oberoende beskriva viner men nu verkar det som att de gamla dagstidningarna hakat på och försöker kränga konserverad gröt mellan raderna i deras artiklar, om än inte på förstasidorna utan på mer avskild livsstilsplats men ändå.
Jag råkar veta hur de här produceras. Skribenten får i uppgift att skriva en text om en möjlig (för någon definition av det ordet, antar jag) helg där de nämner typ 3-5 olika stockholmsställen, och får i gengäld produktplacera sina egna saker.

Själv är jag en trogen läsare av Min Helg, missar inte ett avsnitt och antar att jag är en ganska typisk läsare. En som vill få sitt hat väckt och drivas till mordiskt raseri över frukostkaffet. Ett effektivt sätt att få folk att bläddra igenom blaskan och sedan sprida dess evangelium i olika sociala medier.

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jag råkar veta hur de här produceras. Skribenten får i uppgift att skriva en text om en möjlig (för någon definition av det ordet, antar jag) helg där de nämner typ 3-5 olika stockholmsställen, och får i gengäld produktplacera sina egna saker.

Själv är jag en trogen läsare av Min Helg, missar inte ett avsnitt och antar att jag är en ganska typisk läsare. En som vill få sitt hat väckt och drivas till mordiskt raseri över frukostkaffet. Ett effektivt sätt att få folk att bläddra igenom blaskan och sedan sprida dess evangelium i olika sociala medier.
-Fast när jag tänker efter, vi kör ju lite min helg här på forumet också... Alltid någon som borstat tänderna i Krug 88 eller druckit någon orättvist osannolik hundraårsvertikal på Salon...

thunberg

Flaskfantast
Administratör

Vad hände med ungarna när de var ute på krogen?

ChristianB

DipWSET
-Fast när jag tänker efter, vi kör ju lite min helg här på forumet också... Alltid någon som borstat tänderna i Krug 88 eller druckit någon orättvist osannolik hundraårsvertikal på Salon...
Märkligt nog är det just de inläggen som tycks vara mest populära här. ;)

Sörplarn

Medlem

Finns ett yankiee bubbel Blanc de Blue som är gjord på nån inhemsk druva samt utspätt med naturliga blåbär, drack det senast 2014 under @StefanAkiko Bubbel drabbning.

Inte världsbäst, men ack ej fy skam heller, det gick att dricka och känns mer naturlig än detta spanska, som är en aning suspekt om man läser eater.com the blå vinet ska tydligen vara sötat med något.

"We do not believe in wine tasting rules and we don’t think that anybody should need to study the bible of enology to enjoy a glass of wine. That is why we made an anti-technical sheet.

The 11.5 percent ABV juice is hued neon blue with anthocyanin (a pigment found in grape skin) and indigo (a dye extracted from the Isatis tinctoria plant), and a non-caloric sweetener is added as well."

Larseman

Medlem
"We do not believe in wine tasting rules and we don’t think that anybody should need to study the bible of enology to enjoy a glass of wine. That is why we made an anti-technical sheet.

The 11.5 percent ABV juice is hued neon blue with anthocyanin (a pigment found in grape skin) and indigo (a dye extracted from the Isatis tinctoria plant), and a non-caloric sweetener is added as well."
Fy f.. vad jag inte ska dricka det :mad:

kayaker

Cyklist
Finns ett yankiee bubbel Blanc de Blue som är gjord på nån inhemsk druva samt utspätt med naturliga blåbär, drack det senast 2014 under @StefanAkiko Bubbel drabbning.

Inte världsbäst, men ack ej fy skam heller, det gick att dricka och känns mer naturlig än detta spanska, som är en aning suspekt om man läser eater.com the blå vinet ska tydligen vara sötat med något.

Urk! :deprimerad:

gece

Man vänjer sig.

Man kan ju undra hur det kan behövas två år för att lyckas skapa ett blått vin om man häller i indigo. Känns som att det går rätt fort när man väljer den vägen. Blanda, klart...

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är ibland otrogen.

Har skrivet lite artiklar för BKWine den senaste tiden. Det har varit på specifika uppdrag från @Per Karlsson på diverse vinevenemang – helt ideellt bör kanske nämnas. En bra chans att få gå på vinmässor och dylikt som vi på forumet inte fått inbjudan till samt ett bra tillfälle att indirekt synliggöra forumet för en delvis annan målgrupp.

Min senaste artikel handlar faktiskt om finewines.se vilket är extra trevligt att förmedla till er! :)

http://www.bkwine.com/sv/reportage/mer/en-annan-motesplats-vinintresserade/

Toppen