This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja.Missade också. Är det någon som nån gång lyckats knipa en låda efter att ha stått på väntelista?
YesMissade också. Är det någon som nån gång lyckats knipa en låda efter att ha stått på väntelista?
Ser ut som Sancerre från Delaporte på bilderna men kan vara fel ute.Någon som vet veckans?
Jepp. Exakt samma bild för ett år sen.Ser ut som Sancerre från Delaporte på bilderna men kan vara fel ute.
Kan bekräfta det.Jepp. Exakt samma bild för ett år sen.
Någon som har erfarenhet av denna och vill dela med sig?Kan bekräfta det.
2 flaskor av vardera:
2022 Sancerre Chavignol Rosé
2022 Sancerre Chavignol Blanc
2021 Sancerre Silex Blanc
Totalt: 1490kr
Köpte en låda för något år sedan och de är väldigt rena viner och stiltypisk i sin stil. Bäst av de vinerna är Silex. Rosén fick utmärkelsen som ”årets bästa rose” i någon recension för 2019 om jag inte missminner mig. Osäker vilken recensent vilket förmodligen dragit upp priserna senaste åren.Någon som har erfarenhet av denna och vill dela med sig?
Någon som har erfarenhet av denna och vill dela med sig?
Jag drack den enklare Chavignol Blanc igår. Köptes för tre år sedan. Den var rätt bra. Bra frukt, inte allt för hög syra. Det druvtypiska var inte riktigt där, men tyckte inte det gjorde något.
Samma här. Sauvignon blanc har aldrig varit någon favoritdruva men jag gillar verkligen Delaporte. Rent, snyggt och inte för vegetativt! Klippte en låda nyss.Det är just det, som åtminstone jag gillar med Delaporte.
Jag är inte speciellt förtjust i flädersaft heller.
Men ja vad trevligt, drack nyss upp min sista flaska från förra årets lansering! Precis vad jag hoppades på.Chenin - Ludovic Chanson - mycket gott !