This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Själv är jag så tänd att jag funderar på att köpa min flaska redan vid lunch och leverera en spoilertaggad recension redan till i eftermiddag.Idag släpps 2005 Château Fourcas-Hosten .Glöm inte att köpa din flaska.
Butiken på Wasaplan är en T5-butik och dom har fortfarande kvar 13 st så du behöver inte vänta utan kan gå dit och köpa den direkt och prova den ikväll!Nu är vinet beställt. Kommer förmodligen nästa vecka. Tar sin tid att få upp vin till Umeå tydligen. Ska bli spännande, förhoppningsvis klarar jag av att hålla mig från att läsa recensionerna här innan jag dricker det.
Jaha, det var ju positivt . Jag kollade tydligen otroligt dåligt när jag letade på sidan.Butiken på Wasaplan är en T5-butik och dom har fortfarande kvar 13 st så du behöver inte vänta utan kan gå dit och köpa den direkt och prova den ikväll!
Hade vinet på en kurs som jag höll i och trots att den fick ett lite märkligt sammanhang (mycket sugande på citron, slickande på socker och vita viner färgade röda) så var den ganska uppskattad. Men här är mina tankar, spoilertaggade och allt!
Tumme upp!
Trevlig doft, klassisk Bordeaux. Stall, läder, lite tobak, lite ceder, lätt, dov frukt och med viss mognad som jag tyckte gick lite åt körsbärshållet. Stram i munnen, med tydlig syra och på sin höjd medelfyllig. Dock tycker jag till skillnad från @Matlen att den hade en ganska bra koncentration. Problemet blir kanske att smakerna, och koncentrationen, i vinet var väldigt "torra".
Sen tog det ett bra tag innan vinet visade upp sig ordentligt, dekanterade det ca 1,5 timme innan jag provade det, men tyckte inte hade riktigt kommit till sin rätt förrän i slutet av provningen, alltså ungefär efter 6 timmars luftning. Vinet tjänade också en hel del på att bli lite varmare, kändes väldigt klen när jag började på typ 15-16 grader.
Vet inte om den blir så mycket bättre med lagring, men köpte ändå en flaska till källaren
"Forecast" hade ju dock varit än mer passande...och roligareOch det är "Fourcas", vet inte varför det smög sig in ett T på slutet...
På fyllan ?Sorry... Jag försökte lägga det under "spoiler" men misslyckades grovt ser jag nu