This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
De har ju faktiskt utannonserat att de ska varsla 200 personer så visst likviditetsproblem kan förekommaFörbetalning vid beställning när kunden ändå måste hämta i butik? Har Systembolaget så allvarliga likviditetsproblem?
De lägger väl för mycket på att strida mot WineFinder i rättenDe har ju faktiskt utannonserat att de ska varsla 200 personer så visst likviditetsproblem kan förekomma
Kan man inte skriva in vilket telefonnummer som helst, eller påhittade siffror? Det enda som händer är rimligen att du inte får ett sms, utan själv behöver gå in och kolla beställningens status online? Har för mig att jag någon gång fått ett traditionellt telefonsamtal när det varit någon dag kvar till att varorna skulle gå i retur, och då kunnat bekräfta att jag faktiskt skulle hämta dem sista eller näst sista dagen. Det hade ju funkat även om det var en gammal rikstelefon kopplad till det numret.Frågade en butiksanställd idag om problemet och fick höra att kravet på förhandsbetalning enbart gäller om du beställer via datorn, inte via telefon.
Däremot finns ett annat problem, unikt för mig eftersom jag är Sveriges enda person utan mobil (har bara gammaldags). Vid beställning krävs mobilnummer. Vi löste det genom att butikskillen skrev sitt eget mobilnummer...
Samma här.Beställde via datorn idag och behövde inte betala online
Både din och Carlssonsklisters erfarenhet tycks bekräfta SB:s valspråk: panta rei, allting flyter.Beställde via datorn idag och behövde inte betala online
Man får ju dock alltid en plastpåse fortfarande om man beställer 1 flaska eller något sådant. Dvs så länge de inte kommer direkt från leverantör så kommer de alltid i plastpåse för mig iaf.Upptäckte i lördags att man numera har plastpåsarna bakom disk (PK-huset) så man måste aktivt be om att få köpa dem.
De ska dessutom fasas ut helt under 2023 av miljöskäl...
Personligen gillar jag inte papp-påsarna då jag haft några som spruckit och jag tycker uppriktigt synd om den som mot förmodan behöver köpa alkohol till fots i regnväder..
Men för all del - "Symbolvärdet framför allt" är ju en etablerad taktik vid det här laget...
Nej, det gäller inte alltid. Jag har fått ut en beställning i en usel pappåse med etikett på.Man får ju dock alltid en plastpåse fortfarande om man beställer 1 flaska eller något sådant. Dvs så länge de inte kommer direkt från leverantör så kommer de alltid i plastpåse för mig iaf.
Så ska bli intressant att se om detta kommer också förändras.
Jag hade en kassörska häromdagen som plockade ut flaskan ut plastpåsen och försökte behålla den. Det skulle hon inte ha gjort.Nej, det gäller inte alltid. Jag har fått ut en beställning i en usel pappåse med etikett på.
Min senaste webbeställning kom i SBs förhatliga lådor med lock, fick betala för påsen men det var det värt.Man får ju dock alltid en plastpåse fortfarande om man beställer 1 flaska eller något sådant. Dvs så länge de inte kommer direkt från leverantör så kommer de alltid i plastpåse för mig iaf.
Så ska bli intressant att se om detta kommer också förändras.
Däremot så gillar jag inte alls "flergångskassen" från Bolaget i någon typ av tjock plastväv då den är direkt otymplig. Går på intet sätt att vika ihop igen efter du använt den
Försökte hon behålla flaskan!?Jag hade en kassörska häromdagen som plockade ut flaskan ut plastpåsen och försökte behålla den. Det skulle hon inte ha gjort.
Den är kanon!För övrigt tycker jag just den vävda påsen med fack är det bästa med Systembolaget! Används och glöms flitigt så jag har några stycken...
Jag behöver inte betala i förväg när jag beställer vin från SB. Alla fall än så länge, men det kan jag göra i så fall de börjar kräva det. Så stora inköp brukar jag inte göra på bolis. Men föredrar ställen där man kan betlala med någon betalningsservice som till exempel Klarna eller Qliro. På Xtrawine betalar man inom sju dagar från beställning, annars tar de bara bort ordern om pengarna inte finns hos de inom den tid. Oerhört smidigt och supersnabb samt säker betalning, lite synd bara att frakten tar numera dubbelt så lång tid, men någonstans måste de väl försöka spara lite pengar under dessa märkliga tider.Förbetalning vid beställning när kunden ändå måste hämta i butik? Har Systembolaget så allvarliga likviditetsproblem?