Måste lägga till
Bhoga här som topprestaurang även vi är lika oeniga här som vad gäller Bandols storhet...De har 4-rätters också.
vRÅ håller jag lägre än
Björk och Bambu i asiatisk nordisk fusion med rena smaker. vRÅ är inte "fun" dining vare sig med tanke på pris eller klass. Tolka inte detta som att det är dåligt men jag väljer Björk och Bambu före alla dagar i veckan. Sen finns Hoze men där får du inte bord förrän i augusti.
Familjen är ett riktigt bra ställe som dessutom har Göteborgs bästa bar med den utmärkte och kreativa Tom i baren. Drinkarna är betydligt modernare än maten. Men ta en fördrink innan maten här! Även Upper House och Bhoga har bra barer, Bhoga har dock tappat sin startender.
Kan även lägga till
Magnus & Magnus som jag dock inte varit på de senaste åren men har tidigare varit underskattad enligt mig. Främst pga göteborgares skepsis mot hippa ställen är min teori...
Sen får
@Mattias S omdömen om Norda tas med en stor nypa salt. För vanliga dödliga som får betala fullpris på vinet så är det inte något märkvärdigt. Maten är adekvat med undantag för efterrätterna som aldrig gjort mig besviken. Med det sagt så den gången jag var där med Mattias och blev serverad av
@Jimmy Örnewald så var det en fantastisk upplevelse! Men hade Mattias jobbat på kommunen så hade han blivit åtalad för tagande av muta.
Boka om!
Söndagar är en dålig dag med lite att välja på, men Norda är en av få som har öppet värd namnet restaurang så ta den på söndag. Sen rekommenderar jag
Bekk starkt för både lunch och middag. Den enda nackdelen jag fann var att de inte hade avsmakningsmeny men det ville ni ju inte ha. Fåtal rätter att välja på men alla håller hög klass och lågt pris med tanke på vad man får.
Hos Pelle finns också för husmanskök. De har både bra lunch och middag om man gillar den stilen på mat.
Är ni ett grabbgäng som föredrar kött så kolla in
Meat som är en bra köttrestaurang med bla Wagyu biff. Ingen j@vla kedja och även deras övriga rätter håller bra klass.
Koka avråder jag ifrån så där missar du inget. Nu har jag visserligen bara varit där en gång men det räcker.