Nu till öl...
Här finns ju mer trevligt att botanisera i då alkoholfri öl faktiskt funkar helt okej även om man aldrig når de högsta höjderna.
Några jag gillar:
Backyard Brew High-Wheeler - bra pils med hyffsad beska och kropp. God törstsläckare. Tyvärr utgående.
Mikeller Ambler - Den med fylligaste smaken jag hittat hittils... om det bara vart några IBU's till så hade den vart perfekt!
Sigtuna Non Alco Pale Ale - Har var det fin beska som inte tog överhanden. Bra smak överlag men lite tunn i kroppen...
Carlsberg Alcohol Free - Konstigt. Har inget till övers för Carlsberg i det vanliga sortimentet men som alkoholfri så funkar den en varm dag på balkongen. Säger nog mer om det mesta av resten av sortimentet...
Några jag verkligen inte gillar:
Bitburger Drive - Vanlig Bitburger hör till mina favoriter bland pils men denna blir bara helt fel! Tunn och snipig.
Innis & None Pale Ale - Är lite tveksam till Innis & Gunn i vanliga fall då jag inte gillar vanliljtonen från eken i deras öl och här är det nästan det enda som man smak ar... bortsett från beska då... men besk vanilj funkar inte!
Nanny State - Gillar mycket från Brewdog men denna är odrickabar! Bara beska och inget annat.
I kväll hade jag en flaska vardera av Mikeller och Sigtuna som jag tänkte ha till pizzan. Hum... en är fyllig men saknar lite beska, den andra har fin beska men saknar lite kropp.....
Jajamen!
Såklart!
Sagt och gjort!
Funkar så det grinar!
Har hittat den bästa alkoholfria ölen!