This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tillhör Piemonte frankrikeIntressant att endast en röst fallit på "icke-franska" vindistrikt. Vi får se hur det utvecklas
Tillhör Piemonte frankrike
Kanske beror det på att Venetien inte är med? Jag menar, om så hade varit fallet så hade majoriteten svenskar registrerat sig på forumet direkt för att få ge sin röst.Intressant att endast en röst fallit på "icke-franska" vindistrikt. Vi får se hur det utvecklas
HAHAhaha Anders, vaffan, är inte omröstningen hemlig?! Jag trodde jag tryckte Bgn, och kan inte ens skylla på att jag druckit något idag...
Jag citerar ofta mig själv. Det ger märg till konversationen.Tycker även att Sydafrika har fått en väl styvmoderlig behandling i omröstningen. Coastal region har ju det mesta i vinväg att erbjuda.
Du anser alltså att jag bör lägga till Sydafrika som ett val. Ge dig möjlighet att ändra dig en fjärde gång helt enkelt?Jag citerar ofta mig själv. Det ger märg till konversationen.
Jag hade nog inte ändrat mig i detta fall, tror jag. Tycker bara att det är en ganska stor och relevant region som saknas. That's all.Du anser alltså att jag bör lägga till Sydafrika som ett val. Ge dig möjlighet att ändra dig en fjärde gång helt enkelt?
de två typerna av vin jag dricker till 95%, vitt sött och rött,
Du börjar bli gammal och trångsynt, gamle man.Bordeaux utan att tveka. Bubbel klarar jag mig bra utan, vitt torrt gör de ju bra så de få gånger sådant skulle drickas skulle det finnas, men framför allt de två typerna av vin jag dricker till 95%, vitt sött och rött, gör bordeaux bättre än alla andra. Varje gång jag dricker en bra röd bordeaux brukar jag tänka "Varför håller jag på och dricker runt och testar en massa annat när jag vet att det här finns?"
Så vilket/vilka distrikt vill du ha? Inte helt jäkla lätt att komma upp med en lista. Tog Rheinhessen då det är det största i Tyskland.Eh - Rheinhessen som enda representant för Tyskland...?! Visst finns det flera bra producenter där, men det är fortfarande mycket Liebfraumilch som produceras, och genomsnittskvaliteten är bra mycket högre i bl.a. Mosel, Rheingau, Pfalz och Franken.
Champagne i all ära men jag måste ha rödvin.HAHA
Ordentligt påkommen, har alltid tyckt du har en opålitlig uppsyn
Själv blir det nog Champagne då jag tycker det har det största området i mat/vin passning,
som då ska gälla livet ut det vill säga.
Trångsynt eller desillusionerad surgubbe eller vad man nu kan kalla det men det är så det känns. En snabb titt i CT visar att de 133 viner jag druckit i år är från 37 olika regioner och jag har bara druckit 7 st från bdx, dvs provar runt bland det mesta och mycket är bra men ingen region kan mäta sig med originalet så måste men välja en blir valet lätt även om man skulle missa mycket annat.Du börjar bli gammal och trångsynt, gamle man.
Att rösta på "ej listat" är lika kul som att rösta blankt i riksdagsvalet.Ingen har heller röstat på "ej listat"