Kostjan
Mot bättre vetande
Nej Bouzy rouge är sällan (aldrig ?) bra, men jag skulle aldrig klara mej utan skumpaChampagne i all ära men jag måste ha rödvin.
Nej, Bouzy rouge är inte OK
så lite dåligt rödvin får man stå ut med.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nej Bouzy rouge är sällan (aldrig ?) bra, men jag skulle aldrig klara mej utan skumpaChampagne i all ära men jag måste ha rödvin.
Nej, Bouzy rouge är inte OK
Röstade på Bourgogne av de som fanns, eftersom man var tvungen att välja en region, men blev bara så förvånad över att hitta Rheinhessen som enda tyska, när det är Rheingau och Mosel som är de internationellt kända klassikerna.Så vilket/vilka distrikt vill du ha? Inte helt jäkla lätt att komma upp med en lista. Tog Rheinhessen då det är det största i Tyskland.
Ingen har heller röstat på "ej listat"
Tänker ibland att man kan bli allergisk mot rödvin, hemska tanke, men då skulle man ju i alla fall överleva rätt länge på champagne.HAHA
Ordentligt påkommen, har alltid tyckt du har en opålitlig uppsyn
Själv blir det nog Champagne då jag tycker det har det största området i mat/vin passning,
som då ska gälla livet ut det vill säga.
Hade Mosel på min initial lista jag tänkte på men ändrade till Rheinhessen. Svårt med Tyskland då det är många regioner.Röstade på Bourgogne av de som fanns, eftersom man var tvungen att välja en region, men blev bara så förvånad över att hitta Rheinhessen som enda tyska, när det är Rheingau och Mosel som är de internationellt kända klassikerna.
Svårt för mig att förstå de som väljer bdx över BOURGOGNE, där man finner högt och lågt som ingen annan plats. Stannar man i östra Frankrikes inland slipper man dessutom en del psykiska åkommor: http://www.sirentorp.se/mineralbrist-och-depression . Om sanningen ska fram så blir nog mitt val Champagne ändå, den första kärleken är kanske inte den starkaste men alltid den vackraste.
Fast stackars Alsace, med all sin bredd, har inte fått någon röst alls. Om jag bara fick dricka viner från t.ex. Domaine Albert Mann så skulle jag klara mig rätt bra.Intressant att endast en röst fallit på "icke-franska" vindistrikt. Vi får se hur det utvecklas
Sant, Alsace har mycket, det är bara lite kraftigare röda som saknas.Fast stackars Alsace, med all sin bredd, har inte fått någon röst alls. Om jag bara fick dricka viner från t.ex. Domaine Albert Mann så skulle jag klara mig rätt bra.
Du menar att det är svårt med Tyskland då du struntar i alla deras regioner och bara dricker champagneHade Mosel på min initial lista jag tänkte på men ändrade till Rheinhessen. Svårt med Tyskland då det är många regioner.
Det var Blue Nun som fällde avgörande. Om det kommer övriga synpunkter så pekar jag på min titelDu menar att det är svårt med Tyskland då du struntar i alla deras regioner och bara dricker champagne
Men du röstade aldrigKalifornien !!
Jag vet ett sätt att åtgärda dina problem.Nu mera så vet jag inte vad jag ska göra av alla märkliga inköp i källaren