Helen
Medlem
SV: Restauranger som inte tar 4ggr pengarna på vinerna
Mitt lilla nya favvishak är Italiano Papa på riddargatan om ni bara vill ha myspys utan fancypancy. En Barolo och Stockholms godaste pasta är aldrig fel.
Volt är aldrig fel om ni vill ha lyx med en twist, dock är jag inte för glad i deras vinlista.
Jag skulle även tipsa om Miss Voon men jag har sett på Elvis blogg att han inte gillade den :, själv är jag helt såld.
Är ni modiga och bege er till söder så är Sjögräs kanon.
Brasseri Godot håller måttet fortfarande efter alla år och de har en trevlig vinlista.
Hur var Zink Grill? De har väl bytt ägare tror jag.
Sjödin skrev:Med små barn och närmsta barnvakt 120 mil bort blir det långt mellan restaurangbesöken. Men, nu fick vi plötsligt en barnfri lördagskväll! Då det kom lite raskt inpå har jag inte budgeterat, eller hunnit boka bord, på något av de finare etablissemangen i staden.
Så, ni kära vänner kanske kan namedroppa ett par -tre stockholmskrogar med bra mat och trevliga viner till rimliga priser där man kan få plats på lördag?
Senaste besöken gick till AG och Zink Grill för övrigt...
Mitt lilla nya favvishak är Italiano Papa på riddargatan om ni bara vill ha myspys utan fancypancy. En Barolo och Stockholms godaste pasta är aldrig fel.
Volt är aldrig fel om ni vill ha lyx med en twist, dock är jag inte för glad i deras vinlista.
Jag skulle även tipsa om Miss Voon men jag har sett på Elvis blogg att han inte gillade den :, själv är jag helt såld.
Är ni modiga och bege er till söder så är Sjögräs kanon.
Brasseri Godot håller måttet fortfarande efter alla år och de har en trevlig vinlista.
Hur var Zink Grill? De har väl bytt ägare tror jag.