Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
SV: Stora gristråden!
Låter vansinnigt smutt!
Själv köpte jag idag 3 kilo tjocka revben och körde ett av dem i tryckkokaren med lite vatten, soja och buljong. Lät det köra i lite över en timme. Sen lät jag den svalna och satte igång en gulasch på en bit högrev som jag hade (använde kokbuljongen från grisen, så det är On Topic). Sen trådade jag upp grisen, blandade med en matsked hoizinsås och lät det gotta ihop sig i ugnen i några minuter. Sen åt jag det direkt, inlindat i salladsblad med en liten chilisås till bara. Sagolikt bra!
Gulaschen blir lunch imorgon (och några dagar till antagligen).
Lando skrev:Körde pulled pork idag, torrt enligt instruktion och jävlar vad gott det blev... Marinerades över natten i geggan och sen 8h på 125 grader, höjde till 175 sista halvtimmen. Det knapriga längst ut är nästan perverst gott, tack Jimmy för det receptet!
Funderar på spädgris nästa gång, borde ju också kunna köras aslänge på lågtemp!
Låter vansinnigt smutt!
Själv köpte jag idag 3 kilo tjocka revben och körde ett av dem i tryckkokaren med lite vatten, soja och buljong. Lät det köra i lite över en timme. Sen lät jag den svalna och satte igång en gulasch på en bit högrev som jag hade (använde kokbuljongen från grisen, så det är On Topic). Sen trådade jag upp grisen, blandade med en matsked hoizinsås och lät det gotta ihop sig i ugnen i några minuter. Sen åt jag det direkt, inlindat i salladsblad med en liten chilisås till bara. Sagolikt bra!
Gulaschen blir lunch imorgon (och några dagar till antagligen).