This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kan det här vara något för kvällen kanske?Krug skrev:Jag är så avis, jag måste nog gå och handla lite godsaker idag och trösta mig med en pava gott och lite charkuterier ikväll och drömma mig bort till Barcelona.
Krug88 skrev:Kan det här vara något för kvällen kanske?
http://www.tophat.se/image.php?image=93
R.P skrev:Det förklarar 88 i ditt nick. Dubbla budskap...
R.P skrev:Det förklarar 88 i ditt nick. Dubbla budskap...
Krug skrev:Satan vad du är FB störd R.P
Ett väldigt olyckligt sammanträffande det där.
Krug88 skrev:Eeeh, vadå. HH menar du?
Inte min grej riktigt...
Nej, nej. Inga problem.R.P skrev:Sorry för den passningen men kunde inte låta bli... No hard feeeling hoppas jag...
R.P skrev:Blir färsk tortellini med vit tryffel ikväll, ostsås och en god sallad, efter det ost. Sugen som fan på Priorat till det, och nåt gott sött vin till osten...
Det är lätt att lära sig älska sparris. Har aldrig varit på P&N men om jag inte tar fel har väl kocken där tyskt påbrå. Det bådar gott.Krug skrev:Det där lät smarrigt, P&N brukar ju köra sparrispremiär varje år, det skulle kanske vara en idé att prova på det!
anders skrev:Igår kunde jag inte hålla mig utan jag begick sparrispremiär. För dem som inte varit mycket i Tyskland kan jag informera att (främst vit) sparris är stort här nere. Har vissa likheter med hur vår kräftpremiär var förr i tiden när det fortfarande var begränsningar i när de fick börja säljas. Dock är sparrishantering något mer "elegant" jämfört med vårt slafsande hemma.
Marinerad sparris med grönsallad i körvelvinägrett och bakad killing i örtmantel
Sauterad sparris med murklor och pilgrimsmussla i saffransskum
Klassisk vit sparris med nypotatis och Sauce Hollandais plus kalvryggbiff
Parfait på sparris med karamelliserad sparris och färska jordgubbar
Nu tänker kanske någon att "fan, inte nog med att snubben trycker sparris utan de måste ha fint väder med hög temperatur också för annars hade inte sparrisen mognat." Jag kan trösta denna individ med att vädret är kasst här. Snön som föll ymnigt i tisdags har smällt bort men några vårkänslor får man då rakt inte.
Jag fuskade alltså. Jag inväntade inte den tyska sparrisen utan käkade import. Lite skäms jag ändå över detta tilltag.
3 Trauben skrev:Tyskarna själva dricker i huvudsak torra Sylvaner från Franken. Inte helt fel alls! Färsk tysk sparris och Sylvaner ger ett livslångt äktenskap.