lukastollig
Pudelfantast
Halloj!
Jag är relativt ny med vinsamlande pga har tidigare varit student men håller nu på att fylla på med lite viner att ha hemma för lagring. Är mest intresserad av viner från 2017 då jag och min sambo blev ihop det året. Förvisso kort förhållande men eftersom jag köper vinerna så är det också jag som får dricka upp dom om vi mot förmodan skulle göra slut. Någon som har några förslag på saker att köpa? Har sneglat lite på bourdeaux från det året, men det verkar som ett ganska dåligt år från vad jag kan läsa. Någon som har några förslag? Om det är bra viner är pristaket på ungefär 1500-2000 då jag ändå inte har plats för att köpa så många flaskor. Gillar bourgogne, norra rhone, sicilien, piemonte, brunello, riesling men dricker egentligen vad som helst som har kvalité. Alla förslag välkomnas med öppna armar!
Det är en riktigt bra årgång för vit bourgogne - bättre än för de röda (där jag föredrar 2015 och 2018 framför 2016 och 2017)!
Amen to that! 2017 vit burg FTW! Inte druckit något dåligt än. Klart bästa årgången sedan 2014. Röda har jag bristande erfarenhet av än så länge, men håller annars 2015 och 2010 som de bästa årgångarna som fortfarande går att få tag på någorlunda enkelt. 2005, 2002 1999 är också värda att leta efter, men då är vi off topic igen...
Håller också med @LarsW om Rhône 2017. Bara personlig erfarenhet av norra dock. Har mer eller mindre slutat köpa södra.