André Jacquart. Mycket bra priser på plats. Kommer förboka 2013 med när jag hämtar 12orna.Var har du beställt André Jacquart ifrån?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
André Jacquart. Mycket bra priser på plats. Kommer förboka 2013 med när jag hämtar 12orna.Var har du beställt André Jacquart ifrån?
Ok. Ja du svänger förbi på plats, det är ju inte helt fel om man har möjlighet till det. Har svårt att hitta online, hittar på glugulp.com och xtrawine. Finns det några andra?André Jacquart. Mycket bra priser på plats. Kommer förboka 2013 med när jag hämtar 12orna.
Ingen aning. Kolla med svenska importören Gullberg & Stockwine.Ok. Ja du svänger förbi på plats, det är ju inte helt fel om man har möjlighet till det. Har svårt att hitta online, hittar på glugulp.com och xtrawine. Finns det några andra?
Jobbar på odlarsidan och det finns men i mindre kvantiteter och Selosse åkte ju ur då den blivit lite väl dyr för större kvantiteter. Men lite krasst, vilken annan odlare brukar vinna på blindprovningar mot the usual suspects?När jag vill dricka Dompa i framtiden vet jag vem jag ska kontakta! Noterar även att odlarskumpa inte verka vara din grej.
Har sett på sociala medier att det är Ice det ska vara 2022!Tror faktiskt det är @Thirsty enorma inköp av Moet Ice Imperial och inte dompa som gör att Moet håller förstaplatsen
Egly-Ouriet som visserligen också börjar bli riktigt dyr. Även mogen BdB från PP, Bonnaire och Guy Charlemagne brukar prestera bra. Tycker framförallt odlarna fyller en plats i källaren eftersom de ofta är roligre att dricka unga. Senast jag provade blint satte jag Larmandier-Berniers Chemin d'Avize som etta. Ekad chardonnay från Avize är gott...Jobbar på odlarsidan och det finns men i mindre kvantiteter och Selosse åkte ju ur då den blivit lite väl dyr för större kvantiteter. Men lite krasst, vilken annan odlare brukar vinna på blindprovningar mot the usual suspects?
Har sett på sociala medier att det är Ice det ska vara 2022!
Håller helt med om Egly, jäkligt bra och vinnare i blindprovningar. Har sagt det länge att jag ska köpa mer av den om än att trist prisutveckling från och med 2008 är trist. Har alltid satt millesime över BdN. PP Chetillons är återkommande köp av. Bonnaire variance bas 2008 kom en låda av innan jul etc. Så det finns odlare i källaren.Egly-Ouriet som visserligen också börjar bli riktigt dyr. Även mogen BdB från PP, Bonnaire och Guy Charlemagne brukar prestera bra. Tycker framförallt odlarna fyller en plats i källaren eftersom de ofta är roligre att dricka unga. Senast jag provade blint satte jag Larmandier-Berniers Chemin d'Avize som etta. Ekad chardonnay från Avize är gott...
1. Pol Roger 12,2%1. Pol Roger 12%
2. Delamotte 4%
5. Gratien 4%
5. Roederer 4%
5. Hugot 4%
7. Brocard 3%
7. Champagne Palmer 3%
Betydligt mer champagnetungt på toppen nu...
Ut med Pierre Peters och Legras & Haas. In med Roederer och Luddite. Kan även konstatera att det är lite tightare på top 10 efter att ha druckit en del Hugot under året. Ingen solklar ledare längre utan endast ett par flaskor mellan placeringarna.
- Storm Wines (3)
- Dom Perignon (7)
- Kanonkop (5)
- Domaine du Coulet (2)
- Luddite Wines (ny)
- Damien Hugot (1)
- Pol Roger (2)
- R. López de Heredia (10)
- Louis Roederer (ny)
- Mullineux (6)
Producenter
1. Crystallum
2. Weingut Keller
3. Willi Schaefer
4. Alheit Vineyards
5. Dönnhoff
6. Charles Heidsieck
6. La Spinetta
8. G.D. Vajra
9. Dr. Loosen
9. Domaine Saint Préfert
Region
1. Champagne
2. Piedmont
3. Mosel Saar Ruwer
4. Rhône
5. Cape South Coast
Med reservation för att definitionerna är skakiga ser det ut ungefär såhär:Nyfiken - för er med övergripande champagne på era listor, hur ser fördelningen mellan prestige/årgång/NV ut?
Pol Roger 14,0%Pol Roger 19,2%
Henriot 5,1%
Philipponnat 5,1%
Benoit Beaufort 3,8%
Champagne Lallier 3,8%
G.D. Vajra 3,8%
Henri Goutorbe 3,8%
Jacquesson & Fils 3,8%
Ricossa 3,8%
Dom Pérignon 2,6%
Har inte lyckats samla på mig mer än ett 80 tal flaskor än så länge så det blir rätt många 3,8 %(3 flaskor). Champagne är gott.