Adamanko
Medlem
Svikare!3. Domaine Santa Duc (1)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Svikare!3. Domaine Santa Duc (1)
De är så goda så jag har inte kunnat hålla fingrarna borta...Svikare!
Skämmigt mycket Piemonte, men kul med bdx-producenter på plats 5 och 6 och bubblaren från Beaujolais på nr 10.
- Fratelli Revello 9,8%
- Renato Corino 6,6%
- Diego Morra 5,6%
- M. Marengo 4,5%
- Château Labégorce 4,2%
- Château Malescot St. Exupéry 3,8%
- Giovanni Corino 3,1%
- Gianfranco Bovio 2,8%
- Carlo Revello & Figli 2,4%
- Château de Poncié 2,4%
Envinate
Ganevat
Julien Labet
Giuseppe Rinaldi
Jean Foillard
Le Grappin
Elio Sandri
Dard et Ribo
G.D. Vajra
Produttori del Barbaresco
Men ärligt talat är det extremt spritt, det är bara topp tre jag har mycket av egentligen. Hela topp 10 utgör 24,6% av källaren varav mer än hälften är topp tre-gänget.
Relativt små förändringar. Pegau ut, Pierre Peters in:1 Guigal (1)
2 Willi Schaefer (3)
3 Clos des Papes (2)
4 J.J Prum (4)
5 Schäfer Fröhlich (5)
6 Keller (6)
7 Delas (9)
8 Pegau (7)
9 J-L Chave (12)
10 Krug (13)
En del champagneproducenter har åkt kana i listan efter det att den värsta 2008-haussen lagt sig. Krug är undantaget. I år ska jag 'i princip' inte köpa något för lagring, så ändringar till nästa år kommer huvudsakligen att styras av vad som konsumeras.
Imponerad av att du har såpass mycket av Prieure Roch. Har druckit både fantastiska viner såväl som magplask. Min erfarenhet är att vinerna inte skall sparas särdeles länge. Hur är din erfarenhet?Med endast några mindre inköp kvar för året(ca 15 buteljer) ser det ut enligt nedan, saknas en stabil Champagne-producent på topp 10...
- Pieve Santa Restituta (Gaja) 5,6%
- M. Chapoutier 4,6%
- Ciacci Piccolomini d'Aragona 3,9%
- R. López de Heredia 3,6%
- Envinate 3,6%
- Joh. Jos. Prüm 3,0%
- Felton Road 2,6%
- Domaine Prieuré Roch 2,6%
- Daniel Gomez Jimenez Landi 2,6%
- Markus Molitor 2,3%
Ska väl sägas att det är VDF som jag har, med tonvikt på Blanc 2017 som jag har testat, den var fantastisk! Annars har jag även provat Rouge och Ladoix som också har varit väldigt fina. Har tyvärr inte testat Grand Cru-lägen från PrieureImponerad av att du har såpass mycket av Prieure Roch. Har druckit både fantastiska viner såväl som magplask. Min erfarenhet är att vinerna inte skall sparas särdeles länge. Hur är din erfarenhet?
Har provat Clos Vougeot 93 ett flertal gånger, det är länge sen. Den låg i paritet med Vogues Musigny i pris på den tiden. Minns att den inte var helt klar och att den var öppen att dricka väldigt tidigt med väldigbt mycket multna löv och pors. Definitivt annorlunda vin men väldigt bra då. Lite dyrt för mig idag.Ska väl sägas att det är VDF som jag har, med tonvikt på Blanc 2017 som jag har testat, den var fantastisk! Annars har jag även provat Rouge och Ladoix som också har varit väldigt fina. Har tyvärr inte testat Grand Cru-lägen från Prieure
Jag har endast druckit de unga, den äldsta jag har druckis har varit 5 år och då har de varit riktigt bra. Kom över de jag har köpt för ca 500:-/flaska vilket jag är nöjd med. Med priserna som finns i Europa nu skulle jag verkligen tänka två gånger.Har provat Clos Vougeot 93 ett flertal gånger, det är länge sen. Den låg i paritet med Vogues Musigny i pris på den tiden. Minns att den inte var helt klar och att den var öppen att dricka väldigt tidigt med väldigbt mycket multna löv och pors. Definitivt annorlunda vin men väldigt bra då. Lite dyrt för mig idag.
1. Pol Roger 12%En åttondel Pol Roger.
En av tretton och en halv Palmer.
En av sexton A. Gratien.
En av tjugo Andre Lurton
En av 24 JM Brocard
En av 24 Louis Martini
En av 35 Azemar (Un Jour)
En av 35 Damien Hugot
En av 35 Au Pied du Mont Chauve
Top 10 producenter
1. Jacques Selosse
2. Pol Roger