The Wall
Medlem
Spädgris är väl inte helt olikt kalv...så något med sangiovese kanske? Beror lite på tillbehören.Vad hade ni parat till krispig spädgris? Är lite inne på pinot noir, men öppen för förslag!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Spädgris är väl inte helt olikt kalv...så något med sangiovese kanske? Beror lite på tillbehören.Vad hade ni parat till krispig spädgris? Är lite inne på pinot noir, men öppen för förslag!
Barbaresco kan vara ett alternativ.Vad hade ni parat till krispig spädgris? Är lite inne på pinot noir, men öppen för förslag!
Spontant tänkte jag en inte allt för kraftigt Cabernet Franc från Chinon.Vad hade ni parat till krispig spädgris? Är lite inne på pinot noir, men öppen för förslag!
Riesling!Tack för alla bra tips, kul att det var så blandat. För att förtydliga maträtten så står följande på menyn:
Spädgris, soft buns, koreansk barbecue, kimchi, gemsallad, shiso, picklad gurka, ssamjang, valnötter.
...med lite restsötma!Riesling!
Kanske februari månads pava kan vara en idé?Riesling!
Låter klockrent.Lutade ändå åt riesling (som vanligt) men tack för bekräftelsen, då var det spikat!
Gillar ju själv all form av riesling, men tror att övriga i sällskapet föredrar torrt och dessutom ligger det ju ett gäng Dönnhoff Felsenberg GG '18 på PK huset och bara längtar efter att bli upplockade... 3,7g rs får nog räcka
Chein blanc till löksoppan och riesling till Skagen är mitt förslag. Verget mellan rätterna.Imorgon ska det drickas vin hela dagen och inmundigas både lunch och middag till detta!
Hittills har jag fått för mig att jag vill göra Toast Skagen och fransk löksoppa. Har en flaska Verget Saint Véran chardonnay och en Beaumont chenin blanc som jag får för mig borde passa någorlunda. Frågan är vilken flaska som går ihop bäst med vilken rätt?
En bättre mogen Champagen, såklart.Ska göra ramslöksrisotto imorgon, tänkte spontant på en bättre mogen bourgogne, någon som har några andra spännande förslag?
Vad blir det mer utöver ramslöksrisotto? Köttbit? Nebbiolo eller cab sauv. Fiskbit? Chenin blanc.Ska göra ramslöksrisotto imorgon, tänkte spontant på en bättre mogen bourgogne, någon som har några andra spännande förslag?
Givetvis inga andra tillbehör till risotton, det är ju en rätt i sig självtVad blir det mer utöver ramslöksrisotto? Köttbit? Nebbiolo eller cab sauv. Fiskbit? Chenin blanc.
Ja det skulle också funka så klart, men känns tufft att öppna champagne efter förra helgen, har fortfarande kvar eftersmaken av krug i munnenEn bättre mogen Champagen, såklart.
Ramslök går bra ihop med Cabernet Franc.Ska göra ramslöksrisotto imorgon, tänkte spontant på en bättre mogen bourgogne, någon som har några andra spännande förslag?
Nejdå, den borde funka. Den enda haken är väl merlot som jag inte är riktigt kompatibel med när den är ung och från Italien. Men å andra sidan är det inte jag som ska dricka vinet heller.Vad tror ni om en 2015 Rocca di Frasinello Maremma Toscana Le Sughere till vegetarisk lasagne innehållande linser, morötter, cf, ost och rosmarin? För tung?
Förvisso, men vi brukar ganska ofta ha risotto som tillbehör. Det blir något av "två mindre rätter som kombinerar varandra".Givetvis inga andra tillbehör till risotton, det är ju en rätt i sig självt