Klassiska tillbehör som kapris, äggula osv. vetetusan om de kommer gifta sig med så jättebra, kan du inte köra en Champagne som välkomstskål och sen ta nåt annat till förrätten?
Har följande rätter
Sikrom med cf och rödlök, dill och citron
Räkcanapéer
Till dessa André Jacquart bdb
Älgråbiff
Ankbröst
Ostar
Kaffeost till kaffe och tårta
Kan ju alltid ändra tillbehören till råbiffen. Kan ju servera den med en lätt dijonmajo, persilja, friterad lök, citronzest och lite äpplig svampkräm
Deutz är trevlig Champagne, men jag håller med Poussard; kan bli lite marigt att få ihop med klassiska tillbehör. Jag tänker annars dolcetto eller Beaujolais cru till råbiffen, kanske tom en anständig PN, varför inte köra olika årgångar Felton Road till förrätt och varmrätt?
Till saken hör att jag inte hunnit köpa på mig värst mycket PN. Nästan ingen alls faktiskt. Det lilla jag har ska helst ligga några år till. Felton har jag ju inte heller varken smakat eller köpt än. Blir nog att köpa i år tror jag.
Då mitt lokala bolag inte har något större urval när det kommer till PN så tar jag gärna emot andra förslag också. Det släpps Newton Johnson PN på fredag som jag kan få köpt på mitt bolag. Kan det vara något? Mitt bolag är det nordligaste i Sverige