Keen
slan
Hoppas att du blir nöjd med dina nya glas. Jag skickar glasen till postnord imorgon bitti så du lär ha dom hemma innan helgen
Det är jag övertygad om! Stort tack!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hoppas att du blir nöjd med dina nya glas. Jag skickar glasen till postnord imorgon bitti så du lär ha dom hemma innan helgen
Fan vad små glasen är. Känns som snapsglas jämfört med Jamesse GC 45 cl.Beställt https://www.artglassvista.se/sv/aut...MIle7dqJLr5wIVEhoYCh15EgC5EAQYAiABEgJzo_D_BwE Tycker storleken verkar bra som skumpaglas runt bordet till maten. Skumpaglas på runt 45 cl, känns lite överdrivet stora till en måltid, på någe sätt. Passar bättre vid en vinprovning. Kanske jag ändrar mig...
Har samma glas hemma, funkar bättre för mingel. Något för tjocka i glaset samt att de inte är optimala för att få fram alla dofter ur vinet.Beställt https://www.artglassvista.se/sv/aut...MIle7dqJLr5wIVEhoYCh15EgC5EAQYAiABEgJzo_D_BwE Tycker storleken verkar bra som skumpaglas runt bordet till maten. Skumpaglas på runt 45 cl, känns lite överdrivet stora till en måltid, på någe sätt. Passar bättre vid en vinprovning. Kanske jag ändrar mig...
Precis. Tänker ta dem till stugan på Gotland för mingel på altanen i sommar. (10 år gammal bild)Har samma glas hemma, funkar bättre för mingel. Något för tjocka i glaset samt att de inte är optimala för att få fram alla dofter ur vinet.
Tackar!The Wall! Återigen så är det alltid lika trevligt att läsa dina recensioner. Grymt!
De presterar över förväntan och sen kommer du undra ”hur är Gold-glasen?”. Finns bara ett sätt att få reda på det. Dock, de (StandArt) är inte lövtunna men bra till mycket. Skräll-teaser till kommande recension; fransk riesling gör sig oväntat bra ifrån sig i glasen. Väldigt otippat tyckte vi med tanke på glasformen.Nöjde mig med ett sexpack av Standart. Ska bli spännande att testa!
Gillar modellen skarpt. Finns det likadana som är större?Har samma glas hemma, funkar bättre för mingel. Något för tjocka i glaset samt att de inte är optimala för att få fram alla dofter ur vinet.
Kampanjen gäller helgen ut för Lövtunna GOLD i Gabriel Glas. Ange rabattkod vin400 för att få avdraget 400kr på hela ordern. Rabatten gäller endast 6-pack gold. Länk: https://vino.nu/collections/gabriel-glas/products/gabriel-glas-gold-edition-munblasta-1
Erbjudandet gäller så länge lagret räcker. OBS att det ej följer med presentförpackning. Det är istället en helt vanlig vit förpackning.
Inte vad jag känner till.Gillar modellen skarpt. Finns det likadana som är större?
länge sen jag var på provning med egna glas men jag har köpt några sex-pack arcoroc viticole som är lätta att ta med i kartongen de kommer i i en påse. Är ju inte världens bästa glas jämfört med de lövtunna fin-doningarna som @The Wall rapporterat om, men brukar i alla fall jämna ut oddsen mellan olika viner, och är litet lättare att ta med sig.Hej!
Tänkte höra hur folk gör när man ska ta med sig egna glas till vinprovningar? Tar ni med era vanliga glas eller har ni köpt speciella glas till detta ändamål? Tips?
Har något i stil med detta.Hej!
Tänkte höra hur folk gör när man ska ta med sig egna glas till vinprovningar? Tar ni med era vanliga glas eller har ni köpt speciella glas till detta ändamål? Tips?
Blir en Spiegalau-väska, verkar ju som det smidigaste alternativet!Har något i stil med detta.
https://frapp.se/dukning/glas/vingl...UyPzwzVipOcRkPa9hAiN1MJ7rI0SNILYaAr7nEALw_wcB
Spiegelau Authensis Tasting eller vitvin brukar vara smidiga att ta med. Har man gott om plats kan man släpa runt på Gabriel StandArt istället.Hej!
De presterar över förväntan och sen kommer du undra ”hur är Gold-glasen?”. Finns bara ett sätt att få reda på det. Dock, de (StandArt) är inte lövtunna men bra till mycket. Skräll-teaser till kommande recension; fransk riesling gör sig oväntat bra ifrån sig i glasen. Väldigt otippat tyckte vi med tanke på glasformen.
Passa på! Endast 4 kvar på lager
Supernöjd! Köpte till stor del pga din recension!
Man blir ju sugen på att testa Gold också...
Har ett gäng Riedel Vitis som jag köpte med stor rabatt från Shopping4net i fyra olika sorter, men är lite sugen på att ersätta med bara Gabriel-glas.