Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Wintermute

Medlem
Stockholm och sydvästra Skåne. Det förbryllar mig att Göteborg inte finns med...
Att de 70% av befolkningen som inte bor i de tre regionerna inte har samma tillgång till vinet var väntat.:mad:
Eftersom den här inleveransen var till för att förse sydvästra Skåne och Stockholm, är det någon som vet när nästa skeppning kommer? Av WC-08, alltså.

FredrikC

Medlem
Verkar tyvärr som de inte kommer nå mer Cristal. Det var långt ifrån 1200 flaskor som kom idag så jävligt tråkigt.

Dovberg

Medlem
Verkar tyvärr som de inte kommer nå mer Cristal. Det var långt ifrån 1200 flaskor som kom idag så jävligt tråkigt.
Enligt systembolaget kom det 647 flaskor.
Mailade om frågade om min order kommet att gå igenom och fick detta svar:

"Det är leverantören som lagerför och hanterar varan. De hanterar också inkommande beställningar och levererar direkt till den butiken som valts. Vi har därför inte hand om vilka som får eller inte. Det vi får besked om är när en beställning inte kommer att få hela eller delar av varan. Det vara bara fyra beställningar som inte hade blivit tilldelade och du var inte med där. Du får leva på hoppet så länge."

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Att det var 647 flaskor stämmer nog. Antar att det skulle ha släppts 650 flaskor egentligen, men råkade komma över tre flaskor i februari vilket då kan förklara att det just var 647 flaskor. Kunde dock inte hålla mig och beställa en flaska till.. :cool:

FredrikC

Medlem
Att det var 647 flaskor stämmer nog. Antar att det skulle ha släppts 650 flaskor egentligen, men råkade komma över tre flaskor i februari vilket då kan förklara att det just var 647 flaskor. Kunde dock inte hålla mig och beställa en flaska till.. :cool:
Ja vi har hört det nu många gånger om din beställning ;) Däremot är det konstigt att du fick utan låda och dessa kommer med låda.

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Ja vi har hört det nu många gånger om din beställning ;) Däremot är det konstigt att du fick utan låda och dessa kommer med låda.

Ja, det håller jag med om. Tycket mest att det är roligt. :D

Nu väntar vi bara på Bollinger La Grande Année 08`, frågan är bara hur stor efterfrågan det kommer att vara på den!?

Sigdarve

Medlem
Ja, det håller jag med om. Tycket mest att det är roligt. :D

Nu väntar vi bara på Bollinger La Grande Année 08`, frågan är bara hur stor efterfrågan det kommer att vara på den!?
Räkna inte med mig. F. Schelin skriver i sin bok,
"Bollinger är inte lik någon annan champagne och kännetecknas av sin mognad och kraft. Vinet är till stor del baserat på pinot noir och man låter den första jäsningen ske i ekfat, ekfaten är beg. bourgognefat och är alltså inte till för att ge eksmak åt vinet, utanför att behålla kontroll över oxidationen. Denna process är en av flera som gör Bollinger så brödig, nötig och kraftfull"

Dovberg

Medlem
Fick detta mess precis. Säger ju verkligen mycket. Man undrar ju om ens order kommer att makuleras eller ej. Någon annan som fått samma kryptiska sms?

Attachments

• Screenshot_20190307-132653.png
    Screenshot_20190307-132653.png
    96,6 KB · Visningar: 330
Toppen