Analytikern
Medlem
Hur var det med Dom Perignon Legacy, skulle det komma en vända till eller är det kört?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Enligt MH så är inte hela allokeringen av Legacy ankommen till Sverige än nej.Hur var det med Dom Perignon Legacy, skulle det komma en vända till eller är det kört?
Får man fråga var du köpte dem? Som nybörjare i vinsamlandet är jag inte helt påläst på alla kanaler. Jag misstänker att de kan ha betingat ett högre pris än på SB nu? (magnum erbjuds väl inte ens på SB utom möjligen privatimport?)För övrigt, köpte Winston i september 2018. Både magnum och 75cl. Man får inte vara för låst till Systembolaget.
https://www.biwine.com/shop-online/product/champagne/pol-roger/pol-roger-winston-churchill/2008Får man fråga var du köpte dem? Som nybörjare i vinsamlandet är jag inte helt påläst på alla kanaler. Jag misstänker att de kan ha betingat ett högre pris än på SB nu? (magnum erbjuds väl inte ens på SB utom möjligen privatimport?)
Får man fråga var du köpte dem? Som nybörjare i vinsamlandet är jag inte helt påläst på alla kanaler. Jag misstänker att de kan ha betingat ett högre pris än på SB nu? (magnum erbjuds väl inte ens på SB utom möjligen privatimport?)
Köpte hos Farr Vintners. Köpt alla årgångar sedan 1998 i England. Priset för 2008 (75cl) hamnade högre än i Sverige (var inte lanserat då jag köpte) för det vinet, just nu, är priset lägst i Sverige. Man får ta ett beslut per vin då Sverige långt ifrån alltid är billigare (Bollinger GA ligger runt 750-800 per flaska i England) En fördel är (vi får se vad som händer med Brexit om det fortsatt går att importera) att jag inte behöver hänga på låset eller hoppas att endast få köpa en flaska eller två.
Just vad gäller Winston så är jag en sk privatperson och köpte ett antal även på SB vid första släppet då det var rätt lätta att få tag i.
Du är alltså en av de ökända privatpersonerna som dammsuger SB på WC så fort de kommer in
Jag har läst på olika håll att det varit problem med stoppade vinleveranser till Sverige på sistone så jag har inte vågat göra några inköp från utlandet ännu, GBP/EUR-kursen hjälper väl även till en del i det beslutet just nu. Tackar hur som helst dig och @Johan Blom för insikten!
Vi får se om även jag lyckas uppnå privatperson-status i WC-sammanhang inom kort eller om jag får söka mig utrikes
Asså det kan inte stämma? 1200st på en minut?Alla är slut enligt SB Kundtjänst. Tog 1 min
Varför inte? Tog nån minut längre förra gången då den var 400 kr billigare.Asså det kan inte stämma? 1200st på en minut?
Förra gången tog det över en timme väll?Varför inte? Tog nån minut längre förra gången då den var 400 kr billigare.