Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Dan

Medlem
För övrigt, köpte Winston i september 2018. Både magnum och 75cl. Man får inte vara för låst till Systembolaget.
Får man fråga var du köpte dem? Som nybörjare i vinsamlandet är jag inte helt påläst på alla kanaler. Jag misstänker att de kan ha betingat ett högre pris än på SB nu? (magnum erbjuds väl inte ens på SB utom möjligen privatimport?)

Får man fråga var du köpte dem? Som nybörjare i vinsamlandet är jag inte helt påläst på alla kanaler. Jag misstänker att de kan ha betingat ett högre pris än på SB nu? (magnum erbjuds väl inte ens på SB utom möjligen privatimport?)

Köpte hos Farr Vintners. Köpt alla årgångar sedan 1998 i England. Priset för 2008 (75cl) hamnade högre än i Sverige (var inte lanserat då jag köpte) för det vinet, just nu, är priset lägst i Sverige. Man får ta ett beslut per vin då Sverige långt ifrån alltid är billigare (Bollinger GA ligger runt 750-800 per flaska i England) En fördel är (vi får se vad som händer med Brexit om det fortsatt går att importera) att jag inte behöver hänga på låset eller hoppas att endast få köpa en flaska eller två.

Just vad gäller Winston så är jag en sk privatperson och köpte ett antal även på SB vid första släppet då det var rätt lätta att få tag i.

Last edited:
  • Like
Reactions: Dan
Sedan är ju det viktigt att hålla koll på valutor och dylikt när man köper utomlands :)
upload_2019-3-5_21-50-8.png

Dan

Medlem
Köpte hos Farr Vintners. Köpt alla årgångar sedan 1998 i England. Priset för 2008 (75cl) hamnade högre än i Sverige (var inte lanserat då jag köpte) för det vinet, just nu, är priset lägst i Sverige. Man får ta ett beslut per vin då Sverige långt ifrån alltid är billigare (Bollinger GA ligger runt 750-800 per flaska i England) En fördel är (vi får se vad som händer med Brexit om det fortsatt går att importera) att jag inte behöver hänga på låset eller hoppas att endast få köpa en flaska eller två.

Just vad gäller Winston så är jag en sk privatperson och köpte ett antal även på SB vid första släppet då det var rätt lätta att få tag i.

Du är alltså en av de ökända privatpersonerna som dammsuger SB på WC så fort de kommer in ;)

Jag har läst på olika håll att det varit problem med stoppade vinleveranser till Sverige på sistone så jag har inte vågat göra några inköp från utlandet ännu, GBP/EUR-kursen hjälper väl även till en del i det beslutet just nu. Tackar hur som helst dig och @Johan Blom för insikten!

Vi får se om även jag lyckas uppnå privatperson-status i WC-sammanhang inom kort eller om jag får söka mig utrikes :)

Du är alltså en av de ökända privatpersonerna som dammsuger SB på WC så fort de kommer in ;)

Jag har läst på olika håll att det varit problem med stoppade vinleveranser till Sverige på sistone så jag har inte vågat göra några inköp från utlandet ännu, GBP/EUR-kursen hjälper väl även till en del i det beslutet just nu. Tackar hur som helst dig och @Johan Blom för insikten!

Vi får se om även jag lyckas uppnå privatperson-status i WC-sammanhang inom kort eller om jag får söka mig utrikes :)

Just när det gäller WC så skulle jag försöka i Sverige, priset är så pass bra. Sedan är det inte alltid bäst att handla utomlands men vad jag pekar på nu och då jag skrev mer på forumet, vinvärlden är så mycket större än SB. Reflekterar ibland över att många beklagar sig att de inte fått tag i ett speciellt vin då det samtidigt finns att köpa på många andra ställen. Ibland kostar det lite mer men i slutändan, iallafall jag, för de riktigt bra viner jag fått tag i och lagrat, så har jag sällan ångrat mig för att jag betalade lite mer, snarare tvärt om, ångrat mig att jag inte köpt fler.

Last edited:
Bara att hoppas på det bästa i lotteriet. Aldrig beställt såhär tidigare, la beställningen exakt 10.00 och allt gick igenom, men nåt saldo eller så såg jag aldrig? Anyway, 10:00:09 registrerades min order så håller tummarna. Skiter det sig har jag ju "tjänat" två papp :D

Sigdarve

Medlem
Svaret jag fick på frågan om alla är slut."Eller alla i webblagret, du kan gå ner till butik och försöka lägga en beställning mot huvudleverantören. Men jag kan inte lova att den inte är slut där med. Den informationen uppdateras inte lika snabbt som vårat webblager"

Toppen