M
Mouton
Tacksamt att vara små berusad och vilja röra om i grytan
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilket blir cirka 23500 med avgiften som jag skrev om några inlägg upp
Både köpare och säljare betalar.Så köparen betalar alltså en extra avgift på köpet? Trodde att det var säljaren som fick dra av det på köpet.
Tack för svar. Så varför står det slutpris 19500kr när det egentligen inte stämmer?Både köpare och säljare betalar.
Slutpriset är det klubbade priset. Avgifterna läggs på när betalning sker, eller dras av när utbetalning skerTack för svar. Så varför står det slut pris 19500kr när det egentligen inte stämmer?
Kanske en dum fråga, men har aldrig budat hem något så om någon vill förklara det för mig så skulle jag uppskatta det.
TackSlutpriset är det klubbade priset. Avgifterna läggs på när betalning sker, eller dras av när utbetalning sker
Tack för svar. Så varför står det slutpris 19500kr när det egentligen inte stämmer?
Kanske en dum fråga, men har aldrig budat hem något så om någon vill förklara det för mig så skulle jag uppskatta det.
I exemplet avseende Cristal 2008 som vi diskuterar nu:
Klubbat pris 19500:-
Säljaren betalar avgift på klubbat pris 16.25%, säljaren erhåller i slutändan: 16331:-
Köparen betalar påslag på klubbat pris 22,5%, köparen betalat i slutändan: 23887:-
Tack för ett redigt utförligt svar!
15% respektive 20% + 50 kronor är det väl i detta fall?I exemplet avseende Cristal 2008 som vi diskuterar nu:
Klubbat pris 19500:-
Säljaren betalar avgift på klubbat pris 16.25%, säljaren erhåller i slutändan: 16331:-
Köparen betalar påslag på klubbat pris 22,5%, köparen betalar i slutändan: 23887:-
15% respektive 20% + 50 kronor är det väl i detta fall?
Gäller nog inte dryckesauktionerna?Inte enligt deras hemsida:
1.1 Provisioner
Säljare betalar en försäljningsprovision om 15% inkl moms av klubbat pris.
Köpare betalar en provision om 22,5 % inkl moms samt en administrationsavgift om 50 SEK inkl moms (Finland 5 EUR inkl moms).
1.3 Försäkringsavgift
Bukowskis tar ut en försäkringsavgift om 1,25 % inkl moms av klubbat belopp av säljaren.
Gäller nog inte dryckesaukrionerna?
härligt!!Ägnade några timmar åt att stuva om i vinkällaren. Två slutsatser:
1. Det är otroligt roligt att plocka med sina vinflaskor.
2. Jag hittade en låda Pol Roger 2008 på magnum som jag hade glömt bort att jag hade. Vilken glädje!
Om du lämnar över dina flaskor till mig kan jag tipsa om en bra läkare!Men nu när jag läser det jag skrivit inser jag att det är patologiskt allt och att jag måste söka professionell hjälp.
Vet du någon sida som det är billigare att beställa ifrån? Så tråkiga pengar att lägga ut.
Snyggt! Är 08 bdb ny eller har den redan funnits?
För en total nybörjare, vad menas med in Bond och vad är frw för butik? Tack!La Grande Année 2008 går för £400 för 6 flaskor in bond hos FRW,