Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Salon 2008 lär bli svårflörtad. 12.000 kr flaskan typ?
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Någon tidshorisont när den beräknas släppas?-Skall bli spännande att följa denna tråden när Krug 2008 släpps
Någon tidshorisont när den beräknas släppas?
Något liknade,men mann får ju 2 flaskor i en.Salon 2008 lär bli svårflörtad. 12.000 kr flaskan typ?
Får gärna dröja ett tag så plånboken kan återhämta sig något.Någon tidshorisont när den beräknas släppas?
FRW=Fine and Rare Wines. Rekommenderas INTE. Försvunna flaskor, öppnade kartonger etc. Bättre att köpa på Farr Vintners, Berry Bros , BI etc.
In bond betyder att man köper vinet utan alkoholskatt eller moms. Finns ett antal certifierade firmor som får lagra dessa viner. När man plockar ut dem köper betalar man moms på inköpspris och den gällande alkoholskatten,
Jag gissar på 2299 för 06 å sen 2699 för 08.Får gärna dröja ett tag så plånboken kan återhämta sig något.
Vad bör priset på krug 08 kunna bli?
Kanske vår 2020.Kanske när 1988 Collection släpps
Tack för svaret. Har inte fått något meddelande från kundtjänst. Under status står det delvis uthämtad så jag får luska vidare imorgon. Kanske det kommer en till flaska imorgon till bolaget.Nej det låter märkligt. Du borde ha fått ett meddelande från systembolagets kundtjänst om en flaska fattades i så fall. Jag beställde samma tid som du 10:00:15 och fick mina flaskor. Skulle höra av mig till kundtjänst om jag var du.
Taittinger CdC är en prestigechampagne som ofta beskylls för att ha för hög dosage.
Så sent en onsdag?"Min fru, hör och häpna, hon gillar inte torr champagne, tycker det är för surt. Ett glas Victoria Prosecco kan hon däremot få ner"
När jag satt och glodde på TV nyss, så kom frugan in nämnda champagne i handen och undrade när vi ska dricka den? Hon tyckte flaskan var fin. Ställde in flaskan i kylen igår, men det var först i kväll hon såg den. Blev lite förvånad och glad att hon visade intresse. Fira vårdagjämningen med Comtes blir nog bra.
Så sent en onsdag?
Det är ju torsdag och min fru ville som vanligt ha lite bubbel.... Hade en NV som var lite väl mogen, så jag blandade den med en ung skumpa som gick hem.... (frun gillar syra, så jag fattar egentligen varför vi har så mycket skumpa sparat i källaren). Jag har funderat på att lista min lista över producenter i min källare, men där är alla min frus viner från resor till champagne representerade högt på listan..... Alla mina "goda" röda viner är från en massa olika områden och producenter beställda efter forumets och andra källor rek är inte av låd karaktär utan snarare av hoppas de är bra (1-3 st..).Har lite bättre koll idag vad jag gillar, men de har inte riktigt fått genomslag idag i källaren ännu
Börjar inte jobba förrän kl. 10 om dagarna, så jag kan kröka varje kvällSå sent en onsdag?