This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vet du när 171:an släpps på bolaget, ungefär?
Köp fler! Drack den i söndags. Fantastisk QPR.Visa bifogad bild 29429
2015 Louis Roederer Vintage Brut
Har inte köpt Roederer vintage på länge. Det är en styggelse. Måste bättra mig här.
Var in på PK idag och överhörde en som köpte just Krug, de hade då fått in 171eme.Vet du när 171:an släpps på bolaget, ungefär?
Tack för update!Var in på PK idag och överhörde en som köpte just Krug, de hade då fått in 171eme.
Den var upp på tal precis här. Louis Roederer 2015 prisvärdNågon som kan rekommendera någon trevlig champagne från BS i prisspannet 600-1000 kronor?
Den här köpte jag en låda av hösten 2021 och tyckte den var riktigt bra, kunde inte hålla fingrarna i styr så nu är alla flaskor redan uppdruckna. Har en kort men ganska träffsäker not på CT.Någon som kan rekommendera någon trevlig champagne från BS i prisspannet 600-1000 kronor?
Har personligen inte testat den men såg på en liveprovning med Fredrik Schelin (sen får man tycka vad man vill om han) där han och hans kompanjon hylla den. Tror faktiskt aldrig jag druckit deras vintage förutom rose vintage.Vad tycker folk om vanliga Pol Roger 2015? Nu släpps ju 16 så kanske dags att fylla på.
Samma här! Beställde en låda Grand Cru.Visa bifogad bild 29435
Idag trillade det in lite Paul Sugot från fanwine.se. Aldrig testat producenten men snacket på forumet i våras gjorde att jag hoppade på projektet. Körde på Brut Grand Cru Vieilles Vignes och några flaskor Millésimes 2010.
Någon annan som hängde på projektet?
För mig blev det en låda Grand Cru Vieilles Vignes och ett par flaskor Millésimes 2010! Någon som råkar ha mer info om Grand Cru Vieilles Vignes (vilka år, tid på jästen etc)?
Har chattat med Fanwine och även mejlat med Olivier på vingården, Fanwine sa att det ska vara årgångarna 2010, 11 och 12. Får se ifall Olivier svarar samma.100% Côte des Blancs Grand cru från 50 till 114 år gamla vinrankor. 10 år sur latte. Jag har ingen info om vad det är för årgångar, men det bör väl bli runt 2012 om jag tänker rätt?
Fick svar nu från Olivier och det är:Har chattat med Fanwine och även mejlat med Olivier på vingården, Fanwine sa att det ska vara årgångarna 2010, 11 och 12. Får se ifall Olivier svarar samma.