mackan92
Medlem
Fråga om fördelningen på årgångarna och fick svaret "2010 based. Remaining is top secret. "Fick svar nu från Olivier och det är:
2009-2010-2011
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fråga om fördelningen på årgångarna och fick svaret "2010 based. Remaining is top secret. "Fick svar nu från Olivier och det är:
2009-2010-2011
Jag fyllde också på i samband med årgångsbytet med tre blygsamma flaskor som fick göra de andra sällskap. För min del blir det inget champagneinköp från varken -16 eller -17, utan nu jag siktar på -18 och -19.Tycker 2015 levererade så bra så blev att fylla på lite
Visa bifogad bild 29536
Schysst! Är 16 å 17 inge vidare år?Jag fyllde också på i samband med årgångsbytet med tre blygsamma flaskor som fick göra de andra sällskap. För min del blir det inget champagneinköp från varken -16 eller -17, utan nu jag siktar på -18 och -19.
Tycker 2015 levererade så bra så blev att fylla på lite
Visa bifogad bild 29536
Efter vad jag har förstått ska det vara svagare årgångar, men forumets champagneexperter kanske har en annan uppfattning.Schysst! Är 16 å 17 inge vidare år?
Så är det, framförallt 2017 var ett ”bedrövligt” år enligt odlarna där nere. 2018 och inte minst 2019 och 2020 ska vara tre riktigt fina år däremot, med både hög kvantitet och kvalitet.Efter vad jag har förstått ska det vara svagare årgångar, men forumets champagneexperter kanske har en annan uppfattning.
Visa bifogad bild 29559
Norge och Vinmonopolet levererar på champagnefronten! Gosset:en 600:- billigare än här i Svedala, t.ex.
Låter ju svingött!Drack just en Celebris Rosé 08 ikväll, tyckte den tog sig fint med lite luft. Fortfarande pigg syra, men varm, fin frukt.
Många är såhär i efterhand rätt glada med kvaliteten i alla fall på Chardonnay-baserade viner.Så är det, framförallt 2017 var ett ”bedrövligt” år enligt odlarna där nere. 2018 och inte minst 2019 och 2020 ska vara tre riktigt fina år däremot, med både hög kvantitet och kvalitet.
Är det en magnum? Å, nej vänta...Tjena gänget! Har beställt en Krug Rosé på Systembolaget, men den kommer dessvärre utan presentförpackning. Har ni någon idé hur man kan eventuellt få tag på en sån? Om inte någon kanske har en tom låda hemma som skräpar som de vill sälja?
Köp det som du tycker är gott!Har samlat på champagne i ett par år nu, men precis börjat bege mig in i prestige-segmentet. Ska man bara samla på sig lite av allt, eller är det något särskilt man bör köpa?
Om du har möjlighet så prova olika prestige och välj sen av dem du tycker är godast. För mig exempelvis är favoriten krug följt av Pol Roger så därför handlas de mest.Har samlat på champagne i ett par år nu, men precis börjat bege mig in i prestige-segmentet. Ska man bara samla på sig lite av allt, eller är det något särskilt man bör köpa?