This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stort tack för tips! Hittar den dock inte… Är det Stockholm Duty Free?Gäller att passa på när man kan köpa DP 2015 för 1650kr (måste väl vara billigast i europa?) på Arlanda genom förbokning. Visa bifogad bild 33267
Precis, jag tror att butiken har en kvot som försvinner när för många förbokningar görs. Sedan dyker den upp igen på hemsidan. Det går att förboka upp till en månad innan flyget. Ordinarie pris är 2059 kr, men med 20% rabatt för förbokning blir det 1650 kr.Stort tack för tips! Hittar den dock inte… Är det Stockholm Duty Free?
Man är väl också ”tvungen” att resa utanför Europa för att beställa?Precis, jag tror att butiken har en kvot som försvinner när för många förbokningar görs. Sedan dyker den upp igen på hemsidan. Det går att förboka upp till en månad innan flyget. Ordinarie pris är 2059 kr, men med 20% rabatt för förbokning blir det 1650 kr.
Det räcker väl med utanför EU? Norge och UK borde funka.Man är väl också ”tvungen” att resa utanför Europa för att beställa?
Jag hänger inte med på frågan. "Lot CL 08" talar förmodligen om att den är bas 2008 fast den tekniskt sett inte är en vintage? Säljs en och samma batch/"årgång" i olika degorgeringar av Doyard? (RM-koden är enbart producentinformation och säger inget om den enskilda cuvéen.)
Frågade ChatGPT och fick svar enligt nedan... Fusk eller inte?
Champagne Doyard Les Lumières 2008 Extra Brut degorgerades i november 2018. Den här champagnen är en blandning av två tredjedelar Chardonnay från Mesnil-sur-Oger och en tredjedel Pinot Noir från Aÿ. Den är känd för sin elegans, intensitet och en låg dosage som framhäver dess livliga syra och komplexitet .
Den har bara gjorts två gånger vad jag vet, 2008 och 2012. Ligger 8 år på jästen så förmodligen deg 2017.
Ska inte vara med reservviner vad jag vet.Jag hänger inte med på frågan. "Lot CL 08" talar förmodligen om att den är bas 2008 fast den tekniskt sett inte är en vintage? Säljs en och samma batch/"årgång" i olika degorgeringar av Doyard? (RM-koden är enbart producentinformation och säger inget om den enskilda cuvéen.)
Frågade ChatGPT och fick svar enligt nedan... Fusk eller inte?
Mänskligheten mot maskinen!Den har bara gjorts två gånger vad jag vet, 2008 och 2012. Ligger 8 år på jästen så förmodligen deg 2017.
January 2022Mänskligheten mot maskinen!
Googlade lite. Glugulp anger 144 månader. Många olika bud nu.
@Vingubben var inte du där härom veckan? Sa de då 8 år för 2008:an eller för 2012?
Är det bara Rain Man kunskap som gäller eller går det att utläsa från flaskan?January 2022
Såg några på CT som druckit nyligen och uppgav 2022.Är det bara Rain Man kunskap som gäller eller går det att utläsa från flaskan?