M
Mouton
- Louis Roederer Nr 77498
- Brut Premier
-
, Elvis, eller någon annan.. Vill ha några fler på helflaska.. Denna??
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Aha, ser din rek nu.. Köper 3 eller 6 st på en gångElvis kommer svara Vilmart och Pol Roger Vintage...
Lägger själv till Saint-Vincent 08. BdB-prestige som alltid håller hög kvalitet och kan slå det mesta blint. Görs väldigt få år (1990,96,00 & 08) och toppårgångarna är långlivade.
Bästa vanliga NV-skumpan i min bok. Bra NV blir än bättre med lagring och magnumflaska.
Charles Heidsieck NV är ett annat tips om du gillar maskulina skumpor. Kallas minikrug av en anledning. Löjligt överprisad på SB dock...
2013 är det väl. Det har du åtminstone skrivit i en tidigare tråd!?
Hursom är det ett bra tips. Slår Palmer alla dagar i veckan även om det inte är så svårt.
Singapore Airlines levererar, kaviar o bubbel funkar fint som aptitretare
Visa bifogad bild 15124
Den är ung men klart drickbar, inte alls så tvär som de kan vara. Lite grön ton som påminner generellt om årgången 04 så kommer inte bli min favorit och tveksam om jag köper. Snacka om att bli varse om stilskillnaden mot Dompan 09 som doftar som en hel brödrost i jämförelse. Krugen rejält stramare men utan att vara allt för tight och gissningsvis roligare i längden.Har inte sett några noter än. Hur var 04an, odrickbar som vanlig ung Krug och vågar du uttala dig om potentialen?
Tackar för smaknot Pontus!2008 Henriot Champagne Brut Millésimé Rosé. Inte så mycket på nosen initialt förutom en del reduktiva toner, men öppnar upp efterhand med citrus, äpplen, lingon, röstat bröd, krut och rök. Smaken är frisk, stram och fyllig med toner av slank röd frukt, äpplen och grapefrukt. Hög syra som balanserar upp frukten, finfin mineralitet, underbar balans rakt igenom. En seriös och ganska stram champagne som växer betydligt med luft och temperatur. Håller länge till och kan nog bli något bättre med lagring. Skulle köpt betydligt fler... 92+.
Tjo, som bekant avslutar jag mina inköp rätt snart.
Vill ha tips om Magnum (Elvis?) att lägga i källaren, inför pensionen. Palmer 2008 köpte jag just nu
Och om undrar uppstår, yes, just Champagne..
Jag köpte själv ett par lådor av just NV Louis Roederer på magnum för något halvår sedan och har lagt undan i källaren. Ett mycket bra val! Jag har även en låda med flaskor av samma vin som ska få ligga till sig i ett par år.
- Louis Roederer Nr 77498
- Brut Premier Denna på Magnum??
Elvis kommer svara Vilmart och Pol Roger Vintage...
Visa bifogad bild 14961
Pommery cuvee louise 2002
En bra champagne men inget som sticker ut lite mognad och oxiderade inslag dålig syra och inget speciellt avslut. Finns roligare champagne att köpa i detta prisläge 88p
Hugots Rosè blir bara bättre för varje nytt basår. Kanske är det 13 du dricker. Den är grym och senaste med bas 14 ska tydligen vara ännu bättre enligt @chambertin som man brukar kunna lita på.Visa bifogad bild 15162
N.V. Damien Hugot Rosé
Doften känns elegant och exklusiv. Smaken är läcker på direkten med bl.a jordgubbar och härliga kaffetoner. Absolut en av de bättre rosechampagnerna som jag druckit. Ingen jättetydlig rose egentligen, kommer snarare att tänka på Charles Heidsieck. Det är en tjatig sanning, men god champagne hälsar allt som oftast på hos Charles Heidsieck-centrat i min hjärna.
Ja det är -13 i mina flaskor. Fantastiskt god! Jag tyckte inte att den var helt övertydlig som en rosechampagne men den fick mig att tänka på en annan god champagne, nämligen Heidsieck Brut Reserv (-08 bas) med den smaskiga kafferosten. Heidsieck rose har jag aldrig smakat. Däremot har du säkert helt rätt när det gäller Louis Roederer rose som det var ett tag sedan jag drack, så den har jag inte i minnet just nu men har för mig att även den har lite av rostat kaffe. Den är hur som helst också en av favoriterna av något billigare rose.Hugots Rosè blir bara bättre för varje nytt basår. Kanske är det 13 du dricker. Den är grym och senaste med bas 14 ska tydligen vara ännu bättre enligt @chambertin som man brukar kunna lita på.
Men inte kan jag se några likheter med Challe H, för mig går tankarna till Roederer. Frukt, bär och friskhet före power.
Helt klart bästa rosèn under 500 pix.
Var köper ni Damien Hugot numera då Cavisten verkar ha slutat sälja vinerna via Systembolaget?Hugots Rosè blir bara bättre för varje nytt basår. Kanske är det 13 du dricker. Den är grym och senaste med bas 14 ska tydligen vara ännu bättre enligt @chambertin som man brukar kunna lita på.
Men inte kan jag se några likheter med Challe H, för mig går tankarna till Roederer. Frukt, bär och friskhet före power.
Helt klart bästa rosèn under 500 pix.
Tack för info!Du kan köpa Hugots viner hos www.fanwine.se.
Håller med, har sett många lovord om denna men tycker inte helt att den var särskilt kul.Visa bifogad bild 15216
N.V. Alfred Gratien Brut Rosé
Blev som många andra här imponerad av 2008 Alfred Gratien Cuvée Paradis och ville därför prova en flaska av Brut Rosen. Fruktig, med bra syra. Rättså god men enkel och kort i smaken. Lite karaktären av en mingelchampagne eller aperitif. Damien Hugots Rose som dracks förra fredagen är klart bättre.