JC:s Vintankar
Bloggare
Då var det bara att öppna efter dessa visdomsord. Och visst är den här god så in i bänken. Bara att hålla med Elvis.Ja, de är från hösten sändning från Franska Vinlistan och ja, det är njutbara redan nu!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Då var det bara att öppna efter dessa visdomsord. Och visst är den här god så in i bänken. Bara att hålla med Elvis.Ja, de är från hösten sändning från Franska Vinlistan och ja, det är njutbara redan nu!
Diebolt Vallois PrestigeBehöver lite förslag av forumet då jag fått i uppdrag att plocka ut en bra skumpa på det lokala vinmonopolet där utbudet i den lokala butiken ser ut så här
Med allt för många mil mellan mig och min källare så får jag ju hålla till godo med det lokala utbudet och vänder mig således till det allvetande forumet för kloka insikter?
Funderade lite på
Agrapart
Pierre Peters
Bolle -06 eller kanske Spécial Cuvéen? Har dålig koll på Bollinger... Är det något att ha?
Något mer som jag borde ta med i mitt övervägande?
Jag har medvetet hoppat prestigerna och särskilt kartonger med agent 007 på framsidan...
Tack för input!Diebolt Vallois Prestige
Bonnaire 2008
Bollinger 2006 hittade jag inte...
@jocke drack en PR 2006 under julen som han var mycket nöjd med!Tack för input!
Pol Roger 2006 var det ju jag såg inte Bollinger 06, ursäkta hjärnsläpp.
Är inte så imponerad av standard DV men DV Prestige kan kanske vara något, Bonnaire 08 har jag inte heller druckit... Har nog inte druckit en enda dålig nollåtta ännu...
EDIT: @Mattias S , var det inte en standard DV du hade med på provningen när jag var nere sist?
Tror det @magnum vet.Tack för input!
Pol Roger 2006 var det ju jag såg inte Bollinger 06, ursäkta hjärnsläpp.
Är inte så imponerad av standard DV men DV Prestige kan kanske vara något, Bonnaire 08 har jag inte heller druckit... Har nog inte druckit en enda dålig nollåtta ännu...
EDIT: @Mattias S , var det inte en standard DV du hade med på provningen när jag var nere sist?
Håller med, ambitiös producent.Pierre Peters tycker jag är bra bland dom mer enkla champagnerna
Jag tycker i o f s att @magnum redan lämnat två bra alternativ till dig, men för att ev förvirra dig ytterligare skulle jag vilja lyfta fram:Behöver lite förslag av forumet då jag fått i uppdrag att plocka ut en bra skumpa på det lokala vinmonopolet där utbudet i den lokala butiken ser ut så här
Med allt för många mil mellan mig och min källare så får jag ju hålla till godo med det lokala utbudet och vänder mig således till det allvetande forumet för kloka insikter?
Funderade lite på
Agrapart
Pierre Peters
Bolle -06 eller kanske Spécial Cuvéen? Har dålig koll på Bollinger... Är det något att ha?
Något mer som jag borde ta med i mitt övervägande?
Jag har medvetet hoppat prestigerna och särskilt kartonger med agent 007 på framsidan...
Classic case of "vintage doesent matter syndrome"Befinner mig på Romme Alpin med familjen och en del släktingar. De har Michel Arnould Carte d'Or 2008 för rimliga 845 kr på hotellet och jag tog in en flaska igår. Servitrisen kom tillbaka med en öppnad 2009:a och sa att "det var visst 2009 vi hade". Ja ja, jag ställde inte till med någon scen för det...
En hygglig champagne, mycket röda äpplen men lite tunn syra. Inte är i närheten av de Memoire de Vignes jag provat.
Om man frågar Systembolaget ja, men i så fall får du nog översätta begreppet till svenska!Classic case of "vintage doesent matter syndrome"
Inte okej, du skulle ha gått "medieval" på henne! 2009 istället för 2008??? Vafalls??Servitrisen kom tillbaka med en öppnad 2009:a och sa att "det var visst 2009 vi hade". Ja ja, jag ställde inte till med någon scen för det...
Pröjsa 84,50:- istället för 845:- och säg att det var visst tior och inte hundringar jag hade.Servitrisen kom tillbaka med en öppnad 2009:a och sa att "det var visst 2009 vi hade".
Slutade med Bonnaire 2008 och en Pierre Peters SC, återkommer med utvärdering.Diebolt Vallois Prestige
Bonnaire 2008
Bollinger 2006 hittade jag inte...
Trevligt blir kul och se vad du tycker!Slutade med Bonnaire 2008 och en Pierre Peters SC, återkommer med utvärdering.
-Döm av min förvåning när jag stod där och även hittade Pascal Doquet på hyllan, det hade jag inte förväntat mig, både hans BDB med bas 03,05,07 och en "zero brut" som jag tror är gjord lite med den skandinaviska marknaden i åtanke...
Nu har jag ju redan hans viner i källaren så jag köpte inget men kul att se att småodlare som Pascal på Vinmonopolet för strax över trehundringen.