This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Köp 2002!Hmm, upptäckte att fulbutiken i kvarteret har en Sir Winston Churchill 2000 på hyllan och blev sugen, men vad säger ni, är den bättre eller sämre än 2002 / 2004 som finns några hundra meter längre bort?
Tack!Köp 2002!
Även om den skall drickas nu?Köp 2002!
Japp!Även om den skall drickas nu?
Själv så gillade jag 2000 mer än 2002; mer mognadstoner och komplexitet i dagsläget. 2002:an kändes inte riktigt drickfärdig även om den hade skyhög syra och intensitet.Japp!
Svårt att veta om jag skall tolka kommentaren positivt eller om jag skall se det som "hönan som för en gångs skull lyckats hitta ett korn". Lite som undantaget som bekräftar regeln.@magnum är en kille med bra smak - men i det här fallet håller jag med @Mattias S
Ha-ha - sorry!Svårt att veta om jag skall tolka kommentaren positivt eller om jag skall se det som "hönan som för en gångs skull lyckats hitta ett korn". Lite som undantaget som bekräftar regeln.
Jag vet vad jag gillar och inte sällan har jag hittat guldkorn även åt er champagnenördar trots allt...eller några av er åtminstone!
Hmm, upptäckte att fulbutiken i kvarteret har en Sir Winston Churchill 2000 på hyllan och blev sugen, men vad säger ni, är den bättre eller sämre än 2002 / 2004 som finns några hundra meter längre bort?
Haha, jo det är bolaget, huserar på Söder så jag har ett par butiker att välja på och det var den vars kundkrets känns minst benägen att handla Sir Winston Churchill som fortfarande hade anno 2000 i lager.Är fulbutiken Systembolaget eller har jag missat något i Stockholm?
@magnum är en kille med bra smak - men i det här fallet håller jag med @Mattias S: Ska den drickas idag tycker jag att 2000 är det självklara valet! Sedan är det nog tveklöst så att både 2002 och 2004 kommer att bli större viner med några års lagring. Men varför välja? Köp alla tre!
Rosenlundsgatan? Folkungagatan? Dvs vilket bolag på Södermalm har den kundkrets som är minst benägen att handla 1 flaska skumpa istället för 170 st https://www.systembolaget.se/dryck/ol/fem-komma-tvaan-162515Haha, jo det är bolaget, huserar på Söder så jag har ett par butiker att välja på och det var den vars kundkrets känns minst benägen att handla Sir Winston Churchill som fortfarande hade anno 2000 i lager.
Hehe, close but no cigar, det var Ringen jag tänkte på.. Men det är väl förvisso jämt skägg med Lower Folkungagatan och Rosenlundsgatan.Rosenlundsgatan? Folkungagatan? Dvs vilket bolag på Södermalm har den kundkrets som är minst benägen att handla 1 flaska skumpa istället för 170 st https://www.systembolaget.se/dryck/ol/fem-komma-tvaan-162515
Spännande tävling!
Min röst vilar på Rosenlundsgatan! Östra Folkungagatan vet jag att det inte är, det finns ett visst klientel som ibland passerar där på väg till ett visst bergrum...Rosenlundsgatan? Folkungagatan? Dvs vilket bolag på Södermalm har den kundkrets som är minst benägen att handla 1 flaska skumpa istället för 170 st https://www.systembolaget.se/dryck/ol/fem-komma-tvaan-162515
Spännande tävling!
Ha då i åtanke att den, med 99% sannolikhet, har stått rakt upp och ner på en hylla i närmare två år (när släpptes 2002?) i en lokal som är 21-24 grader...Hmm, upptäckte att fulbutiken i kvarteret har en Sir Winston Churchill 2000 på hyllan och blev sugen, men vad säger ni, är den bättre eller sämre än 2002 / 2004 som finns några hundra meter längre bort?
Ha då i åtanke att den, med 99% sannolikhet, har stått rakt upp och ner på en hylla i närmare två år (när släpptes 2002?) i en lokal som är 21-24 grader...
Ser man en sån flaska på en SB-hylla ska man inte tänka "vilken kul överraskning" men istället ha reflexen "vad fan gör den här? hur mår den stackars lilla flaskan?"... Sällan ett bra köp mao...¨
Just saying...
Å andra sidan är väl Bolis reklamationsrätt så vid så att du kan köpa och om du när du dricker den har minsta misstanke om defekt kan du gå tillbaka och få pengarna tillbaka. Tror jag.Jo, tanken slog mig. Antar att förvaringen backstage på Ringen är mer anpassad för pall än Sir Winston.