Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
-Nu är du sådär hård och kantig igen...Varför inte använda en karaff då?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
-Nu är du sådär hård och kantig igen...Varför inte använda en karaff då?
Tog bort det inlägget!-Nu är du sådär hård och kantig igen...
Låter som en grym skumpa!Kvällen börjar bra... Har precis fått första glaset att sippa på medan jag vänder burgare, och vilket vin...
Visa bifogad bild 7042
Mogen Pinot som leverererar. Inköpt på plats i ett annat liv. Åtminstone känns det så. Dök upp i samband med packning för flytt, men bortglömt...
Moget. bärigt, örtigt, och blommigt på samma gång. Mer specifikt kanske trä mot sandelträ, annars fänkål, hallon, och lite ros.. Bra syra, viss strävhet och suuupergott! Lite apelsin som förundrade i smaken.
Klassiskt förväxlingsfel med två trådar som är förvillande lika när man postar från luren... Kanske läge att lägga in en [SKUMPA] före Idag dricker vi... som vanligt skumpa! för att SYSOP ska slippa flytta saker hela dagarnaLåter som en grym skumpa!
Ja, herregud så det kan gå... Var väl förstås några koldioxidmolekyler med på ett hörn om det är någon tröst.Låter som en grym skumpa!
Du har rätt, men i egenskap av "SYSOP" så är det ett sant nöje att flytta inlägg eller att retas lite med de som förväxlar trådarna. Det blir ju lite drag i skumpatråden dessutom, vilket kan behövas.Klassiskt förväxlingsfel med två trådar som är förvillande lika när man postar från luren... Kanske läge att lägga in en [SKUMPA] före Idag dricker vi... som vanligt skumpa! för att SYSOP ska slippa flytta saker hela dagarna
But why? Måste varje sip av champagne automatiskt placeras en i champagnetråden? Jag tycker ju att champagne är ett vin.Klassiskt förväxlingsfel med två trådar som är förvillande lika när man postar från luren... Kanske läge att lägga in en [SKUMPA] före Idag dricker vi... som vanligt skumpa! för att SYSOP ska slippa flytta saker hela dagarna
Men aldrig har det varit så rofyllt på forumet som när champagnetalibanera fick sin egna puritanska bubbeltråd... Cumbaya etc..!But why? Måste varje sip av champagne automatiskt placeras en i champagnetråden? Jag tycker ju att champagne är ett vin.
Säger jag efter att titlar har ändrats.
Segregation leder sällan till något gott; vilket inte hindrar frivilliga intresseklubbar.
Deveaux är ett hyfsat välrenommerat kooperativ från Aube. Jag har ännu inte hunnit dricka några av deras champagner, men jag säger som jag alltid säger: Köp alla 2008or du ser!Någon som testat denna ännu och kan ge lite råd om det bör köpas eller ej?
http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/devaux-d-millesime-9607201
IndeedMen aldrig har det varit så rofyllt på forumet som när champagnetalibanera fick sin egna puritanska bubbeltråd... Cumbaya etc..!
Det är mer som så att dom inte säljer tillräckligt av LGD och Vintage. Har för mig att man beslutat att inte göra mer än 3 årgångar per 10 år. Låter underligt att man skulle misslyckats med 2008! Rosen är ju grymt bra.Korkade upp en Veuve Clicquot 2008 igår här i Sao Paulo. Det var vid poolkanten på en nattklubb så ingen optimal provningsmiljö men det här var nog den första 2008:a som jag blev besviken på. Jag tyckte att både 2002 och 2004 var riktigt bra men den här kändes faktiskt lite svagare, mest på grund av att dosagen kändes högre än vanligt och liksom låg ovanpå och simmade, ungefär som den kan göra på ett ungt årgångsvin från Taittinger.
Jag noterade förresten att de hade skrivit ut degorgeringsdatum på etiketten (mars 2015). Är det en nyhet för Veuve Clicquot? Plus i kanten för det i alla fall.
Sedan undrar jag hur LVMH resonerar med Veuve Clicquots årgångsviner på senare år. Med Grande Dame gjorde de ett rekordlångt årgångshopp mellan 1998 och 2004 och med vanliga årgångsvinet är 2008 blott den tredje årgången de släpper på 2000-talet. Säljer de så bra av sina NV att de inte har druvmaterial till att göra fler årgångsviner?