This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
väldigt udda årgång - mycket moget antar jag ?
De flesta 92or har nog passerat sin topp idag, men den här var faktiskt snarare "utvecklad" än "mogen". En riktigt bra flaska med härlig komplexitet och doft av bl a hyacint, apelsinmarmelad, knäck och mjölkchoklad!väldigt udda årgång - mycket moget antar jag ?
Den var till tolvslaget och funkade ypperligtJag blir nyfiken - hur var 2013 Juvé y Camps?
Köpte en i somras. Var i dricksfönstret är den, skulle du säga?Makalöst kraftig bdb med fatkaraktär helt i min still
2008 Pol Roger Champagne Vintage Brut
Harmonisk redan i både doft och smak. Ungdomligt god men kanske synd att kalla den drickfärdig. Visar efter luftning viss komplexitet men ger man den 10 år till så kommer den att mogna i komplexitet och växa till något riktigt fint tror jag. (Krävs dock ett överjag av rang för att lyckas hålla fingrarna borta så länge....)
i den andra hälften utav sin begynnelse innan den börjar att mogna. super härlig småodlare synd bara att det inte finns någon svensk importör jag köper alltid med mig någon flaska varje sommar från min vinhandlare i Cannes.Köpte en i somras. Var i dricksfönstret är den, skulle du säga?
http://www.js-vin.com/producent-land/frankrike/champagne/agrapart-fils?tm=startsidai den andra hälften utav sin begynnelse innan den börjar att mogna. super härlig småodlare synd bara att det inte finns någon svensk importör jag köper alltid med mig någon flaska varje sommar från min vinhandlare i Cannes.
Det verkar som att de inte säljer så mycket, alternativt att de tappat uppdraget eller bara är dåliga på att uppdatera sin hemsida. Det sortimentet ser ut att vara ca två år gammalt!http://www.js-vin.com/producent-land/frankrike/champagne/agrapart-fils?tm=startsida
Provade deras sortiment av Agrapart på någon mässa för nått år sen