This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Är det verkligen kocken som blir bättre av en sejour i kylen?La Guita, Manzanilla.
Ultimata matlagningsvinet, en skvätt i koket, en skvätt i kocken. Blir bara bättre 1-2 månader i kylen efter öppnande.
Empiriska studier äter teori till frukost! Får styra upp ett test låter det som, men en enstaka upplevelse kan ju lika gärna bero på undantaget som bekräftar regeln å andra sidan.@Mattias Schyberg @Trydebull
Det hela var tänkt som en skämtsam pik och internt skämt ("boutade" på franska, hittar inget svenskt ord som passar in).
Har ju egentligen alltid varit av eran åsikt och är det troligtvis fortfarande och har alltid sagt detta till kunder.
Därför kom det som en total chock när @thunberg serverade ett glas av nämnda flaska (utgår ifrån att det är samma flaska) och det var bara att konstatera att det var den bästa La Guita jag någonsin druckit samtidigt som all teori och den kunskap man trodde hade föll helt pladask...
Härligt! Det är bra när man bryter gamla tankar med nya upplevelser!och det var bara att konstatera att det var den bästa La Guita jag någonsin druckit samtidigt som all teori och den kunskap man trodde hade föll helt pladask...
Det var allt annat än en empirisk studie... Det var en kväll med två vuxna (??!) människor som delade på nio flaskor (tror inte La Guita eller den 15-åriga cidern var inberäknade för den delen) och ett "kodak-moment". Tanken var aldrig att observationen eller inlägget skulle vara speciellt seriöst. Dagen då dryck blir seriöst lägger jag ner...Empiriska studier äter teori till frukost! Får styra upp ett test låter det som, men en enstaka upplevelse kan ju lika gärna bero på undantaget som bekräftar regeln å andra sidan.
Efter en skvätt eller två är det inte helt omöjligt att kocken hamnar på en del mindre väl anpassade platser.Är det verkligen kocken som blir bättre av en sejour i kylen?
La Guitan kom dessutom tidigt innan annan dryck grumlade omdömet.Det var allt annat än en empirisk studie... Det var en kväll med två vuxna (??!) människor som delade på nio flaskor (tror inte La Guita eller den 15-åriga cidern var inberäknade för den delen) och ett "kodak-moment". Tanken var aldrig att observationen eller inlägget skulle vara speciellt seriöst. Dagen då dryck blir seriöst lägger jag ner...
Det var långt ifrån vinäger. Jag planerar för ett framtida test att jämföra flera flaskor med olika lång tid öppnade. Återkommer med noter och sammanfattning.Kanske gillar du vinäger mer än du trodde!
Jag måste ändå få säga att deras sortiment i 500-700 kr klassen är trevligt. Men ja, det är väl inte en av de större Bonnes Mares ute på marknaden för den slanten. Låter någon som har erfarenhet av Chanzy svara.Som säkert en del av er vet så har flaskposten en Bonnes Mares 2010 för 1100 spänn (Chanzy).
Min första tanke var att vinet förmodligen är rätt underpresterande för att vara en 2010a från Bonnes Mares annars hade de tagit mer betalt för vinet i dagsläget.
Någon som provat eller känner till?
Jag måste ändå få säga att deras sortiment i 500-700 kr klassen är trevligt. Men ja, det är väl inte en av de större Bonnes Mares ute på marknaden för den slanten. Låter någon som har erfarenhet av Chanzy svara.