Mattias Schyberg
Administratör
Efter allt snack om Tawny på forumet så kunde jag inte låta bli att slå till. Får njuta av den på en provning jag planerar i december. Jädrigt sugen!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Efter allt snack om Tawny på forumet så kunde jag inte låta bli att slå till. Får njuta av den på en provning jag planerar i december. Jädrigt sugen!
Visa bifogad bild 5565
Det är nog Barolon som kommer närmast.8 flaskor blev dagens vinst på jobbets vinlotteri. Lite blandad konfekt, tyvär inga 100 poängare
Jupp och det var mitt eget bidrag så man var ju lagom snabb på och ta tillbaks denDet är nog Barolon som kommer närmast.
Byt arbetsplats genast!8 flaskor blev dagens vinst på jobbets vinlotteri. Lite blandad konfekt, tyvär inga 100 poängare
Helvete vad deppigt. Denna typ av plonkwines-lotteri hade de på mitt jobb innan jag kom och styrde upp.8 flaskor blev dagens vinst på jobbets vinlotteri. Lite blandad konfekt, tyvär inga 100 poängare
Alla sätt (dvs ursäkter att köpa vin ) är bra utom dom dåliga.Sedan lades dessa in i Cellartracker, som brukligt. Och vad ser jag då? Collection: 51 bottles in 44 wines. Utan tvekan ett skräckinjagande lågt antal för de flesta på forumet. Men för någon som aktivt intalar sig att det här med att lagra vin är för långsamt, dyrt och krävande? För någon som anser att vin köps för att drickas tämligen omgående p.g.a. sub-optimala lagringsförhållanden? Lite väl många flaskor. Kan jag verkligen intala mig själv att 51 flaskor är för "tämligen omgående" konsumtion? Njae. Dags att omvärdera mina värderingar... Blir nog att korka upp något för att hjälpa tankarna!
Alla sätt (dvs ursäkter att köpa vin ) är bra utom dom dåliga.
Straffspark med öppet mål. Dessa skäl är väl dåliga orsaker till att köpa; Alla BiB köp, rabatt på BiB, "det var i alla fall billigt", ....Visste inte att det fanns dåliga. Berätta!!
När det gäller BiB finns det väl inga skäl över huvudtaget till köpStraffspark med öppet mål. Dessa skäl är väl dåliga orsaker till att köpa; Alla BiB köp, rabatt på BiB, "det var i alla fall billigt", ....
Jag var också tvungen att köpa denna, trots att producenten har blivit rätt utskälld de senaste åren och sägs ha tappat i kvalitet. Men nyfikenheten tog över. Ska du korka upp snart? Jag kommer nog att testa en flaska inom den närmaste veckan.Plockade hem blandat antal av följande pavor idag:
2012 Domaine Huet, Le Mont sec
Så en 5l bib med 1945 lafite-rorhschild ex-chateau i specialutgåva bara för att de kan, skulle inte vara nåt skäl?När det gäller BiB finns det väl inga skäl över huvudtaget till köp
lafite-rorhschild