Trådskapare
Darth Angelus
Medlem
SV: Favoritchampagnerna i rangordning...
Men mitt påstående om att CdM är bättre tekniskt än DP skall tas för vad det är, likställas med ett påstående om att PS3 är tekniskt bättre på prestandabiten (inte kontrollen) än Wii. Om mina yttranden uppfattats som att man måste föredra CdM framför DP så kan jag bara beklaga det.
PS3 har mest processorkraft av de tre, inte xbox360 som du antyder. Det sägs däremot att 360 har något bättre grafikkort som klarar mer högupplösta texturer. Men vad gäller total prestanda vinner PS3 lätt. Ändå föredrar många de andra maskinerna.Lando skrev:Är ett "tekniskt bättre" vin en vedertagen term inom vinbranchen eller är det bara ett påhitt? Och kan det då verkligen betyda att "erfarna vinprovare", vilket i sig är en diskutabel term, skulle ranka det högre?
För övrigt, parantes:
Även inom tvspel som du ju tog upp som ett exempel är det inte så lätt att diskutera vad som är tekniskt bättre. Wii har såklart mindre kräm i proceccorn medan ps3 och framförallt xbox 360 har enormt mycket mer kraft, men ändå skulle man kunna hävda att Wii är lika avancerat eller mer avancerat tack vare dess kontroller som ger en helt annan dimension. 8 bitars Nintendo, ja där är det inget snack om vad som är tekniskt bättre eller mer avancerat, men när man kommer i närheten av prestandan är det svårt att jämföra äpplen och päron. Kanske är det en ointressant jämförelse, men jag vill mena att 8 bitars Nintendo är BiB och att Champagnerna i den högre skalan är svårare att jämföra och helt krasst mena att den ena är bättre än den andra. Trots allt finns det många "erfarna tvspelsprovare" som tycker Wii är bättre än ps3 Med det sagt så skulle jag otroligt gärna prova CdM och hoppas verkligen få göra det snart
Men mitt påstående om att CdM är bättre tekniskt än DP skall tas för vad det är, likställas med ett påstående om att PS3 är tekniskt bättre på prestandabiten (inte kontrollen) än Wii. Om mina yttranden uppfattats som att man måste föredra CdM framför DP så kan jag bara beklaga det.