Hej!
Jag fick en påminnelse om att jag inte hade gjort några noteringar i denna tråd, så det var väl bara att ta tag i saken innan man kan skylla på att det "glöms bort".
Vem är jag?
Jag heter Tomas och bor i Stockholm. Är 25 år gammal. Bor tillsammans med min underbara fästmö i en hyresrätt. Vi har planerat att flytta till en bostadsrätt i November.
Vad har jag för sysselsättning till vardags?
Jag jobbar som säljare i en butik. Uppgifterna är att fylla på och packa upp varor. Hjälpa kunderna att hitta rätt produkt. Lägga beställningar, uppföljning av resultat och allmänt butiksplock. Har jobbat som butikssäljare sedan studenten.
Jag är otroligt trött på att jobba varannan helg och varannan vecka kvällar.
Nu till hösten så hoppas jag på att komma in på en distansutbildning, med ekonomisk inriktning & löneadministration.
Främst för att få ett måndag-fredag jobb så att jag får mer tid över till mina fritidsintressen.
När jag inte jobbar så gillar jag att röra på mig. Jag tränar främst simning. Men det blir en del löpning, gym, kajak, tennis & squash också.
När jag inte tränar eller jobbar så sitter jag gärna framför TVn och tittar på någon "halvbra dokusåpa", eller umgås med min fästmö (Spela kort, snacka skit, dricka vin, laga mat).
Vad har jag för vinpreferenser?
Mitt vinintresse är väldigt nytt, och jag har bara hunnit anteckna 41 flaskor sedan i November 2014.
Mitt intresse för vin är något som verkligen har växt snabbt.
Jag kan inte säga att jag har någon speciell preferens ännu, men om jag skulle bli tvungen till att försöka att kategorisera så skulle jag säga; Unga, fylliga röda viner från Nya världen.
Jag har många tidigare tillfällen i mitt liv undrat vad jag ska bli duktig på, vad jag ska jobba med, vad jag egentligen tycker är kul att läsa om. När jag hittade den här sidan så var det som ett tecken från ovan. Jag tror att jag har vart inne här varje dag sedan (återigen November 2014).
I framtiden skulle jag vilja gå en Sommalierutbildning och gå med i Munskänkarnas organisation. Mitt absolut största fokus just nu är dock familjen. Vi två vill bli tre! (Även om det innebär att jag får fortsätta min vinresa ensam i över nio månader).
Hoppas att jag fick med det mesta som kan tänkas vara relevant! Fråga gärna om ni undrar något